українська російська англійська
Мінекономрозвитку: Підписання Угоди про асоціацію з ЄС створює нові можливості для вітчизняних товаровиробників
24.04.2014 | 19:10
Прес-служба Міністерства економічного розвитку і торгівлі

Підписання Угоди про асоціацію з ЄС не створить передумов для перевантаження українського ринку європейськими товарами, оскільки її умови передбачають регулювання потоку імпорту, а третина товарообороту України вже сьогодні припадає на ЄС. Про це розповів Урядовий уповноважений з питань євроінтеграції Валерій Пятницький в ефірі телеканалу 1+1.

«У нас уже сьогодні склалися такі відносини з ЄС, коли одна третина нашої торгівлі – це ЄС. Я не прогнозую, що буде стрімке зростання імпорту. Більше того, якщо говорити про Угоду, то є цілий ряд документів, які дозволяють регулювати потік імпорту, якщо це недобросовісна конкуренція. Угода – це система правил, фактично, кодекс правил, за якими треба працювати на європейському ринку», – зазначив Урядовий уповноважений.

За словами Валерія Пятницького, малому і середньому бізнесу теж не варто остерігатися підписання Угоди з Євросоюзом, адже український ринок досить великий і підприємці матимуть змогу зайняти на ньому певні ніші. Також малий і середній бізнес може орієнтуватися на потреби великого бізнесу і бути, фактично, «помічником».

«У нас, наприклад, у сільському господарстві є виробники птиці – є великі виробники, а є й домогосподарства. Домогосподарства можуть продовжувати вирощувати продукцію і пропонувати її на локальних ринках, своїм сусідам. Великі виробники будуть забезпечувати і наші торговельні мережі, і переробку, і звичайно, експортувати. Вони сьогодні вже відкрили цей шлях, і вже сьогодні торують цей шлях», – пояснив експерт Міністерства.

Урядовий уповноважений зробив акцент на тому, що українські виробники мають переходити на європейські стандарти не тому, що раніше їхня продукція була неякісною, а тому, що на ринку Євросоюзу потрібно враховувати смаки європейців.

«Це не означає, що ми споживали неякісну продукцію. Дуже часто тут потрібно спіймати смаки. Тому що 20 країн ЄС – це розмаїття не тільки культурне, але й смакове. Тому, якщо ви пропонуєте свою продукцію, ті ж самі цукерки, цукерка має смакувати європейцям. Більше того, якщо одна й та сама цукерка містить різне співвідношення цукру, какао-бобів, і так далі, – це теж потрібно враховувати. Це саме буде стосуватися і м’ясної продукції, це саме стосуватиметься молочної продукції, звичайно, коли ми зможемо експортувати її, і так далі», – зауважив Валерій Пятницький.

Експерт додав, що в деяких сегментах українським товаровиробникам ще важко конкурувати. Але деякі товари, скажімо, вина, уже сьогодні експортують до ЄС, до того ж, вони знаходяться в досить високому споживчому сегменті, тому що підприємці вкладали в їхнє виробництво досить серйозні кошти.

версія для друку