українська російська англійська
Індексація тарифів дозволить зменшити збитки від пасажирських перевезень лише на 6%
14.08.2014 | 12:06
ПРЕС-СЛУЖБА ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

Цьогорічна індексація тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні дозволить зменшити збитковість пасажирських перевезень лише на 6%. Про це повідомила начальник управління нормативно-технологічного забезпечення інформаційних технологій Головного пасажирського управління Укрзалізниці Ніна Кострубіцька.

За словами фахівця, збитки від пасажирських перевезень завдяки індексації тарифів у цьому році орієнтовно зменшаться майже на 200 млн грн. при тому, що на кінець року очікуються збитки від перевезення пасажирів у дальньому сполученні у понад 3 млрд. грн.

«Лише за півроку 2014-го збитки від пасажирських перевезень у дальньому сполученні вже склали 2,2 млрд. грн. А на кінець року сума збитків збільшиться і становитиме понад 3 млрд грн.», – зазначила Ніна Кострубіцька.

У той час, як перевезення пасажирів у міжнародному сполученні – прибуткові, перевезення у внутрішньому сполученні і надалі залишаються збитковими.

«Щоб довести тарифи на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні до рівня нульової рентабельності, їх необхідно було б підвищити у 2,72 раза (тобто, більше ніж на 270%). І це, наголошую, тільки для того, щоб вийти на рівень беззбитковості», – зазначив у інтерв’ю ІА «УНІАН» генеральний директор Укрзалізниці Борис Остапюк.

Навіть після індексації, тарифи і на здійснення пасажирських перевезень і надалі залишаться найнижчими серед країн СНД. Вартість проїзду у внутрішньому сполученні у плацкартних вагонах ВАТ «РЖД» (Росія) у 4,5 – 5,36 раза більша, ніж діюча в Україні, а в купейних вагонах – вища у 4,3 раза. Проїзд у плацкартних вагонах поїздів Казахстану дорожчий у 2,7 – 2,9 раза, а в купейних – у 2,25 – 2,42 раза.

Усунути існуючу диспропорцію між реальними витратами на організацію пасажирських перевезень та вартістю проїзду планується в ході реформування галузі.

«Вийти на економічно обґрунтовані тарифи ми зможемо в умовах реформування залізничної галузі, тоді система тарифоутворення кардинально зміниться. Тарифи мають бути прогнозованими та економічно обґрунтованими, забезпечувати покриття витрат на перевезення, і ці головні принципи ми заклали у проекті закону «Про залізничний транспорт». Ним  передбачено, зокрема, що державному регулюванню на залізничному транспорті підлягають тарифи на перевезення пасажирів у соціальному сегменті перевезень. На інші перевезення, що не відносяться до соціальних, мають діяти вільні ціни», – розповів у інтерв’ю ІА «УНІАН» очільник Укрзалізниці.

 

версія для друку