українська російська англійська
Укрдержреєстр про перші результати реформування сфери надання адміністративних послуг
02.09.2014 | 11:44
Прес-служба Державної реєстраційної служби

Сьогодні держава здійснює широкомасштабне реформування сфери надання адміністративних послуг. Державна реєстраційна служба України, в свою чергу, плідно працює над вдосконаленням системи адмінпослуг, які надаються Укрдержреєстром.  

Однією з основних ініціатив Служби у даному напрямку є забезпечення децентралізації влади - передачі повноважень Державної реєстраційної служби України до органів місцевого самоврядування. Для реалізації вищезазначеної ініціативи, Укрдержреєстром за останні місяці роботи зроблені наступні кроки:

- розроблені проекти законів України, якими передбачено механізм передачі функції з державної реєстрації у сферах, віднесених до компетенції Укрдержреєстру, органам місцевого самоврядування;

- забезпечено з 25 липня 2014 року функціонування модельного офісу реєстраційної служби у Києві, робота якого побудована за принципом розподілу на фронт- та бек-офіси. Це означає розділення функцій з прийому документів та прийняття рішень за результатами їх розгляду між різними особами, що нівелює корупційні ризики при прийнятті відповідних рішень (надання адміністративних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно);

- за результатами взаємодії реєстраційних служб територіальних органів юстиції з місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування облаштовано робочі місця та розміщено 92 державних реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 25  державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно в ЦНАП;

- проводяться навчання з адміністраторами ЦНАП відповідно до затверджених графіків.

Для забезпечення доступності та якості надання адміністративних послуг, Державною реєстраційною службою розроблені проекти законів, якими передбачено спрощення надання адмінпослуг Укрдержреєстру. Також запроваджено пілотний проект щодо подання документів для проведення реєстраційних дій стосовно юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, місцезнаходженням/місцем проживанням яких є Вінницька та Київська області, не залежно від їх місцезнаходження/місця  проживання  у межах цих областей. Організація подачі документів таким чином дає можливість зробити цю процедуру більш комфортною для громадян і унеможливлює наявність черг.

Укрдержреєстром, у межах своєї компетенції, постійно ведеться робота із забезпечення прав і свобод громадян на території АРК та в частині Донецької і Луганської областей, що знаходяться в зоні АТО.

Так, на сьогодні прийняті відповідні накази Мінсту:

- від 14 березня 2014 року №524/5, яким надано можливість вчинення реєстраційних дій щодо майна, яке знаходиться в АРК, у Херсонській та Запорізькій областях;

- від 23 липня 2014 року №1197/5, яким визначено перелік реєстраційних служб, які проводять реєстраційні дії щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є Автономна Республіка Крим та місто Севастополь;

- від 17 червня 2014 року № 953/5, яким тимчасово призупинено доступ до Єдиних та Державних реєстрів на території проведення АТО та забезпечено безперервність надання адміністративних послуг;

- від 22 липня 2014 року №1183/5, яким визначено перелік областей, що проводять державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців, місцем проживання яких є АРК та місто Севастополь;

- від 15 серпня 2014 року №1354/5, яким передбачено можливість подачі заяви про реєстрацію речових прав на нерухоме майно, яке розташоване в межах територій Луганської та Донецької областей, як в межах зазначених областей, так і до реєстраційних служб інших областей, а саме: Харківської, Полтавської, Дніпропетровської, Запорізької, Житомирської, Сумської та Чернігівської областей.  

У найближчій перспективі Укрдержреєстром заплановано і надалі забезпечувати децентралізацію повноважень при  наданні адміністративних послуг, шляхом розробки відповідних законопроектів; впроваджувати практику пілотних проектів у сферах державної реєстрації речових прав на нерухомість та державної реєстрації бізнесу, а також систематично здійснювати моніторинг функціонування реєстраційних служб на тимчасово окупованих територіях з метою забезпечення безперервного надання адміністративних послуг громадянам України.

версія для друку