У МОН за ініціативи заступника Міністра освіти і науки Павла
Полянського відбулося засідання робочої групи щодо розвантаження надмірно
ускладнених навчальних програм для початкової школи. Принципово ж нові програми
розроблятимуться у контексті вже нового освітнього законодавства.
За словами Павла Полянського, через надмірне навантаження,
ні науково, ні дидактично не виправдане, у школі діти втрачають мотивацію до
навчання, а вчителі – до викладання. До того ж, програми нерідко передбачають
такі вимоги до дітей, які значно перевищують параметри Держстандарту початкової
освіти. До цього додається велика кількість предметів, багато з яких –
«одногодинні»; чи не кожного уроку вчитель змушений навчати дітей новій
темі. Адже головне завдання педагога у
початковій школі – зацікавити та навчити школяра, а не «вичитати» запланований
матеріал.
Подолання такого стану - не примха МОН, а запит
громадянського суспільства.
З огляду на те, що невдовзі стартуватиме конкурс рукописів
підручників для 4-го класу, найбільш нагальним у часовому вимірі є наведення
ладу з програмами саме для цього класу. Неприпустимо, наголосив Павло
Полянський, допустити ні появи на шкільних партах підручників, укладених до надмірно
ускладнених програм, ні ситуації, коли програми і зміст підручників
відрізнятимуться.
Під час засідання робоча група обговорила на перспективу
можливості інтегрувати зміст ряду предметів, щоб скоротити кількість уроків у
розкладі школяра.
Передбачається упродовж листопада здійснити весь комплекс
робіт, пов'язаних із «розвантаженням» програм.