українська російська англійська
Реформа професійної освіти в Україні реалізовуватиметься на принципі децентралізації, - Павло Полянський
15.12.2014 | 10:11
Прес-служба Міністерства освіти і науки

У Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України відбулося засідання Правління Української асоціації районних та обласних рад щодо питань децентралізації влади та передачі повноважень на місцеві рівні, під час якого, зокрема, заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський презентував учасникам проект нової концепції професійної освіти в Україні, заснованої на принципі децентралізації.

У засіданні взяли участь Президент Асоціації Сергій Чернов, інші члени Асоціації, заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода, представники інших відомств, керівники обласних держадміністрацій, представники громадських організацій.

«Децентралізація є також пріоритетом в освітній політиці Міністерства освіти і науки і, зокрема, на ній побудована нова концепція професійної освіти в Україні»,– зазначив заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський. Сьогодні децентралізацію в освіті підтримують і громадськість, і експерти та спільно закладають цей принцип у проект Концепції розвитку освіти на 2015-2025 рр., а також – в проекти законів «Про освіту» і «Про професійну освіту», розробка яких найближчим часом буде завершена. «МОН не хоче командувати по вертикалі аж до керівника професійно-технічного закладу та бути транзитним сектором для будь-яких фінансових ін’єкцій в професійну освіту. За Міністерством має залишитися лише формування освітньої політики та змісту освіти з опорою на громадянське суспільство. А питання кадрів, призначення чи звільнення керівників навчальних закладів, регулювання фінансів, - ці повноваження і відповідальність за них мають бути зосереджені на регіональному рівні», - наголосив Павло Полянський. Разом із тим, вже сьогодні зміни, викликані прийняттям нового Закону «Про вищу освіту», впроваджують принцип децентралізації на рівні університетів.

У напрямку реформи й децентралізації саме професійної освіти Міністерство освіти і науки також пропонуватиме на розгляд громадськості переформатувати професійно-технічні заклади на рівні району чи області у багатопрофільні з вузькопрофесійних, якими вони є зараз (наприклад, аграрний професійний коледж, кулінарний професійний коледж тощо). Однак, за словами Павла Полянського, при такій реформі жоден з нерухомих об’єктів ПТНЗ чи земельні наділення навчального закладу не повинні вилучатися з системи освіти, вони мають бути збережені. Нові ж професійні коледжі готуватимуть фахівців усіх без винятку спеціальностей, яких потребує даний регіон. За такої моделі навчальний заклад отримуватиме кошторис на весь рік, і директор навчального закладу та місцева громада самі визначатимуть, які спеціалісти і на який період їм потрібні.

За підсумками засідання Правління Української асоціації районних та обласних рад у розглянутих напрямках буде підготовлено проект рішення щодо механізму децентралізації та реформи місцевого самоврядування.

 

версія для друку