Укрзалізниця зменшує витрати у секторі
пасажирських перевезень далекого сполучення. За 2014 рік збитки від перевезень
у зазначеному сегменті збільшились у порівнянні з 2013 роком майже на 1 млрд. грн. і досягли 4,2 млрд. грн. На організацію перевезень пасажирів
Укрзалізниця спрямовує доходи від вантажних перевезень, але ситуація у цьому
сегменті теж значно погіршилася, адже у минулому році перевезено на 12,1 %
менше вантажів у порівнянні з 2013 роком.
Аналіз пасажиропотоку теж свідчить про
зменшення користувачів залізничним транспортом. Так, у 2014 році перевезено у
дальньому сполучення 81,5 млн.
пасажирів, що на 33,2 % менше ніж у 2013 році, коли було перевезено 122 млн. пасажирів. При цьому збільшується вартість паливно-мастильних
матеріалів, електроенергії, елементів будови колії та ін.
В умовах обмежених фінансових ресурсів
Укрзалізниця вимушена переглянути розміри руху, зокрема змінити періодичність
курсування поїздів і відмінити малонаселені та збиткові поїзди. Так, починаючи
з другої половини січня змінюється періодичність курсування 4 пар поїздів, які
курсуватимуть раз у чотири дні:
- № 310/309 Одеса – Херсон. З Одеси та Херсона
з 19 січня раз у чотири дні по непарних числах (замість через день);
- № 137/138 Черкаси – Одеса. Із Черкас з 31
січня і далі з 3 лютого по непарних числах один раз у чотири дні, із Одеси з 1
лютого і далі з 4 лютого по парних числах один раз у чотири дні (замість
щоденно);
- № 132/131 Хмельницький – Херсон. Із
Хмельницького з 1 лютого раз у чотири дні по непарних, із Херсона з 2 лютого
так само, але по парних числах (замість через день);
- № 397/398 Черкаси – Львів. Із Черкас з 1
лютого по непарних один раз у чотири дні, зі Львова з 2 лютого по парних один
раз у чотири дні (замість щоденно).
Окрім того, через день курсуватимуть дві пари
поїздів одеського напрямку, які раніше курсували щоденно:
- № 148/147 Одеса – Київ. Із Одеси з 1 лютого
через щодень по непарних числах, із Києва з 2 лютого по парних через день
(замість щоденно);
- № 108/107 Одеса – Ужгород. Із Одеси з 2
лютого через день по парних, з Ужгорода з 3 лютого через день по непарних
числах (замість щоденно).
Для оптимізації витрат у пасажирському секторі
буде відмінено шість пар поїздів, але на їх маршрутах забезпечуватимуться
альтернативні перевезення іншими поїздами далекого сполучення, а також
регіональними та приміськими поїздами. Так, відміняються наступні поїзди:
- № 144/90 – 89/143 Кривий Ріг/Дніпропетровськ
– Новоолексіївка. З Кривого Рогу та Дніпропетровська з 19 січня, з
Новоолексіївки з 20 січня;
- № 28/27 Київ – Новоолексіївка. З Києва з 19
січня, з Новоолексіївки з 20 січня;
- № 259/260 Миколаїв – Львів. З Миколаєва з 19
січня, зі Львова з 20 січня;
- № 231/232 Дніпропетровськ –
Івано-Франківськ. З Дніпропетровська з 21 січня, з Івано-Франківська з 22
січня;
- № 609/610 Харків – Лисичанськ. З Харкова та
Лисичанська з 1 лютого;
- № 749/750 Київ – Тернопіль. З Києва з 1
лютого, з Тернополя з 2 лютого.
Укрзалізниця здійснює постійний аналіз
пасажиропотоку і при його збільшенні у тому чи іншому напрямку розміри руху
будуть переглядатися.