українська російська англійська
Мінінфраструктури рекомендує Укрзалізниці підвищити ефективність пасажирських перевезень та краще орієнтуватися на потреби клієнтів
21.01.2015 | 11:24
ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ

Заступник Міністра інфраструктури України Олександр Кава доручив Укрзалізниці при підготовці проекту фінансового плану на 2015 рік опрацювати можливість переформування двох швидкісних поїздів ЕКр1 «Тарпан» за європейським зразком в чотири електропоїзди пасажиромісткістю 300-400 осіб.

Таким чином, із наявних електропоїздів та додаткових елементів залізничники отримають 4 повноцінні поїзди по 5-6 вагонів.

«Прошу подати ці пропозиції у фінплан Укрзалізниці на 2015 рік. У такий спосіб ми підвищимо ефективність Української швидкісної залізничної компанії, значно розширивши мережу курсування її електропоїздів та підвищивши ефективність експлуатації», - зазначив заступник Міністра.

За його словами, на сьогодні ситуація з залізничним пасажирським парком настільки складна, що потрібно максимально використовувати наявні ресурси для його оновлення і модернізації. На сьогодні на залізницях експлуатуються лише 2 тис. 900 пасажирських вагонів з 5 тисяч. У решти – термін експлуатації понад 28 років. За прогнозами, якщо не оновлювати рухомий склад, до 2020 року пасажирський парк налічуватиме лише 1257 вагонів, яких буде недостатньо навіть для половини від нинішніх обсягів перевезення (у 2014 році у дальньому сполученні перевезено – 81 млн. осіб). Кожен громадянин України в середньому 10 разів на рік користується послугами залізничного транспорту, тож держава повинна звернути особливу увагу на ситуацію із оновленням парку пасажирських вагонів.

У приміському сполученні на сьогодні працюють 160 дизель-поїздів та 250  електропоїздів (1200 секцій). Зі 160 дизель-поїздів не виробили нормативний термінексплуатації лише рейкові автобуси – 13 одиниць.

Найбільший потенціал розвитку мають денні швидкісні поїзди, які, без урахування фінансового лізингу, повністю покривають експлуатаційні витрати.

Крім того, при підготовці технічних завдань на розробку нових типів пасажирського рухомого складу Олександр Кава рекомендував залізничникам розробити єдині стандарти до облаштування вагонів для кожного виду перевезень, зокрема пасажиромісткість, кількість дверей, ширина дверей, висота рівня підлоги та його відповідність рівню платформ для забезпечення зручного входу та виходу пасажирів тощо.

«Трансформації, що відбуваються в Україні, вимагають від нас гнучкості та орієнтування на пасажира. Ми повинні постійно підвищувати якість послуг. Я наполягаю, щоб у сегменті пасажирських перевезень в Укрзалізниці думали про те, чого хоче пасажир. Щоб на залізничний транспорт йшов пасажир, треба мати конкурентні переваги, і не лише в ціні. Інакше - усіх платоспроможних пасажирів заберуть інші види транспорту», - зауважив заступник Міністра.

Олександр Кава додав, що підвищення тарифів на пасажирські залізничні перевезення без помітного підвищення якості надання послуг не буде.

 

версія для друку