українська російська англійська
Повернути молоді мотивацію до навчання - один із головних викликів для реформи освіти, - Павло Полянський
10.03.2015 | 09:54
Прес-служба Міністерства освіти і науки

Повернути молоді мотивацію до навчання – один із головних викликів для реформи освіти. Про це зазначив заступник Міністра освіти і науки України під час дискусійної панелі, присвяченої реформуванню сучасної освіти, яка відбулася в рамках Міжнародного фестивалю неформальної освіти у Київському Палаці дітей та юнацтва.

За словами Павла Полянського, багато дітей та молоді втрачає мотивацію до навчання у його звичному розумінні – як опанування інформації. Реформа української освіти має це змінити і повернути молодим людям інтерес до навчання. Зокрема, у новому Законі «Про освіту», який розробляють, обов’язково буде закладено можливість освіти впродовж життя. «Це паралельна стежка до традиційної, певною мірою застарілої сьогодні класно-урочної системи, яка дасть людині можливість донавчатися навіть у зрілому віці. Разове навчання – за принципом «вивчив раз на все життя» – уже не спрацьовує»,- сказав Павло Полянський.

Не меншими викликами у новому рамковому Законі «Про освіту» також є питання освітнього менеджменту і фінансування. Перегляду потребує і визначення мети освіти, яка має полягати не так у підготовці учнів під майбутні запити країни, як у формуванні креативної особистості, що цю країну будуватиме. «Це та особистість, яка часто незручна для вчителів, чиновників, політиків, але вона має власну думку і нею керується. І щоб будувати країну, вона також повинна у системі освіти навчитися тих знань і вмінь, які захоче використовувати у майбутньому», - зазначив Павло Полянський.

Він поінформував громадськість, що зміни, відображені у новому законопроекті, також торкнуться дітей із сільської місцевості, які мають здобувати початкову освіту в тому населеному пункті, де вони народилися. Окрім того, буде значно скорочено навчальні предмети для учнів старшої школи. «Але всі освітні зміни ми хочемо робити разом із громадськістю. Іншого способу зробити якісну реформу ми не бачимо», - додав заступник Міністра.

Дискусійна панель відбувалася з активної участі громадськості, директорів шкіл, педагогів та освітніх експертів. Попри різні бачення, як ефективно реформувати освіту, учасники погодилися, що результатом має стати освітня модель, в якій співіснуватимуть різні форми і підходи до навчання.

 

версія для друку