українська російська англійська
Наглядова рада проекту Twinning підбила підсумки його реалізації, - МОН
17.03.2015 | 19:30
Прес-служба Міністерства освіти і науки

17 березня 2015 року в Міністерстві освіти і науки України відбулося фінальне засідання Наглядової ради проекту Twinning «Модернізація законодавчих стандартів та принципів освіти та навчання у відповідності до політики Європейського Союзу щодо навчання впродовж життя», який тривав в Україні 2 роки. Міністерство освіти, данські та німецькі експерти прозвітували про результати спільної роботи, спрямованої на реформу професійної освіти в Україні та створення якісно інших професійних закладів.

Засідання відбулося під головуванням заступника Міністра освіти і науки, керівника Проекту від країни-бенефіціара Павла Полянського, керівника Проекту від консорціуму країн-членів ЄС Сюзан Готліб (Королівство Данія) та за участю представників Європейського Союзу в Україні Віри Рибак і Маргарети Ніколовської, українських представників роботодавців, експертів.

Розпочинаючи засідання, Павло Полянський зазначив, що формально проект завершується сьогодні, але головним показником успішності проекту буде те,  наскільки ефективно його напрацювання будуть діяти та реформувати українську освіту надалі. За словами заступника Міністра, вже зараз результати проекту Twinning активно впроваджуються у процесі розроблення нового законодавства про професійну освіту. Зокрема, спільні з європейськими експертами напрацювання знайшли відображення в новому законопроекті «Про внесення змін до Закону України «Про професійно-технічну освіту», який вже подано на погодження Уряду. Ці зміни концептуально стосуються двох позицій: впровадження в Україні професійних навчальних закладів нового типу – багатопрофільних регіональних центрів; і друге –  передача управлінських і фінансових повноважень від МОН на регіональний рівень.

Павло Полянський наголосив, що паралельно триває робота над абсолютно новим Законом «Про професійну освіту», в якому також закладені ці норми. «Однак зараз важливо не втрачати часу в реформуванні української професійної освіти. На це є політична воля і вимога сучасності. Утім, серйозний виклик для нас сьогодні – це підтримка змін суспільством. Одні люди підтримують новий формат професійної освіти, інші - опонують, треті належать до категорії «bystanders» - тих, хто стоїть осторонь і пасивно спостерігає. "Згори" можна ініціювати реформу, але вона відбудеться лише тоді, якщо на ці зміни буде попит у громадськості, у «споживачів» професійної освіти», - сказав заступник Міністра.

Сюзан Готліб, своєю чергою, поінформувала про досвід європейських експертів в рамках проекту Twinning. Було зазначено, що два роки спільної роботи з українськими колегами, керівниками професійних закладів та всіма учасниками проекту дали їм новий досвід і якісний результат. Тепер, на думку Сюзан Готліб, важливо пояснити суспільству, що корисного і нового може знайти кожен у новій моделі професійної освіти.

Опісля Наглядова Рада представила фінальний звіт щодо досягнутих результатів в трьох компонентах проекту: 1. Вдосконалення законодавства, 2. Впровадження Національної рамки кваліфікацій (НРК), 3. Розроблення критеріїв забезпечення якості професійної освіти.

У рамках Компоненту І вже використані напрацювання української та європейської сторін в створенні низки законопроектів, а саме: рамкового Закону «Про освіту», зокрема глави VI «Професійна освіта»; новому Законі «Про професійну освіту»; законопроекті щодо внесення змін до ЗУ про професійно-технічну освіту; проект Наказу МОН щодо організації навчально-виробничого процесу в професійно-технічних закладах тощо. Окрім того, найближчим часом буде розпочато роботу над Положенням про регіональні центри професійної освіти.

Експерти, що працювали над компонентом ІІ, поінформували про створені методичні рекомендації для зіставлення наявних сьогодні кваліфікацій  в професійній освіті України з національною рамкою кваліфікацій (НРК). Також впроваджено Порядок вхідного контролю, в якому акцент перенесено з процесу навчання на результат відповідно до компетентнісного підходу.

Насамкінець, у рамках компоненту ІІІ ініційовано експериментальний проект в кількох закладах професійно-технічної освіти, де впроваджують навчання учнів з елементами дуальної освіти (навчання, яке здійснює роботодавець спільно з професійно-технічним закладом). Також завершено розроблення 5 нових стандартів на компетентісній основі.

Наглядова рада підсумувала, що після завершення проекту розпочинається новий етап, який потребує не менш копіткої та важливої роботи – інформування українського суспільства про зміни в професійній освіті та залучення громадськості до процесу реформ. У цьому напрямку  18 березня відбудеться заключний брифінг команди проекту Twinning, під час якого Міносвіти та європейські експерти-партнери презентують громадськості ключові напрацювання, які ляжуть в основу нової моделі професійної освіти в Україні.

 

версія для друку