українська російська англійська
Зареєструвати право власності на самовільно збудований будинок та перевести дачний будинок у жилий - дуже просто, - Роман Абрамовський
12.06.2015 | 16:30
ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА

Про плани Мінрегіону щодо розвитку будівельної галузі держави, реформи в галузі та новації у законодавстві розповів в прямому ефірі радіостанції «Голос Столиці» заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Роман Абрамовський.

Головну увагу заступник Міністра звернув на Порядок прийняття в експлуатацію і проведення технічного обстеження індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, громадських будинків та будівель і споруд сільськогосподарського призначення I та II категорій складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, затверджений відповідний наказом Мінрегіону.

У своєму виступі Роман Абрамовський нагадав, що цей наказ був розроблений на виконання Закону України від 13 січня 2015 року № 92-VІІI «Про внесення зміни до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт».

«Саме цей Закон і отримав назву «будівельна амністія», наказ Мінрегіону ввів в дію його норми та переглянув Порядок, відповідно до якого люди можуть узаконити самовільно побудовані об’єкти», - сказав Роман Абрамовський.

«На жаль, в Україні велика кількість будинків, присадибних будівель, які були створені без будь-яких дозволів на будівництво. Це проблема, і необхідність її вирішення назріла давно. Сьогодні Порядок дозволяє людям швидко пройти процедуру «легалізації» та отримати документи на право власності на такі об’єкти нерухомості, оскільки він максимально спрощений», - зазначив заступник Міністра.

Він зауважив, що дія наказу триватиме до кінця поточного року і під його дію підпадають будівлі першої та другої категорій, що були побудовані у період з серпня 1992 року по березень 2011 року.

«Визначати час побудови будуть відповідні спеціалісти на підставі будівельного паспорту, отриманого у відповідний проміжок часу. Безперечно, якщо земельна ділянка була отримана людиною у власність або у користування пізніше вказаного періоду, така нерухомість не потрапить під дію наказу», - додав Роман Абрамовський.

Заступник Міністра нагадав, що правила реалізації Порядку прості і складаються з трьох кроків для будинків загальною площею до 300 м2, та з чотирьох кроків для будинків більшої площі.

«Нашою основною метою було спрощення процесу та уникнення будь-якого впливу з боку посадовців. Нам вдалося чітко регламентувати Порядок. Так, що до кроків. Перший крок – технічна інвентаризація, проведена або БТІ, або будь-яким експертом з технічної інвентаризації. На цьому етапі виготовляється будівельний паспорт, якщо його немає, або робиться відмітка про інвентаризацію, якщо він є. Крок другий – введення об’єкту в експлуатацію. Ці функції виконує Держархбудінспекція, яка має підрозділи в усіх регіонах країни. На цьому етапі необхідно подати документи – на землю, паспорт з відміткою про технічну інвентаризацію та заповнену декларацію – у центр надання адміністративних послуг ДАБІ. Ну і, нарешті, третій крок – реєстрація права власності, яку можна здійснити в місцевому управлінні юстиції», - розповів Роман Абрамовський. Він також додав, що уся інформація та зразки документів розміщені на сайті Мінрегіону та доступні для ознайомлення.

Стосовно строків проходження кожного етапу, заступник Міністра зауважив, що перший етап – це договірні відносини між замовником і виконавцем, термін виготовлення та видачі будівельного паспорту не повинен перевищувати 5-10 днів. Наступний етап – введення в експлуатацію – має чітко регламентовані Законом і Порядком строки – 10 днів. Останній етап – реєстрація права власності – виконується у зазначений законодавством термін – до 30 днів.

Крім того, Роман Абрамовський розповів про можливості переведення дачних та садових будинків у жилі.

«Справа в тому, що багато людей проживають у дачних будинках, і для них дуже важливим є питання отримання субсидій на житлово-комунальні послуги. Але, якщо людина не зареєстрована в такому будинку, то ні про яку субсидію мова не може йти. Це одна з причин, чому було прийнято рішення розробити Порядок переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки», - зазначив заступник Міністра.

«Головною умовою для переведення дачного або садового будинку в житловий фонд є його відповідність будівельним нормам. Таке переведення здійснюється безкоштовно органами місцевого самоуправління, куди власник повинен подати відповідну заяву, докласти до неї копію документів про право власності на такий будинок, письмову згоду співвласників та звіт про проведення технічного обстеження на відповідність будинку будівельним нормам», - розповів Роман Абрамовський та додав, що з усією інформацією стосовно цього процесу також можна ознайомитися на сайті Мінрегіону.

 

версія для друку