українська російська англійська
Нові закони «Про освіту» та «Про професійну освіту» орієнтовані на національні інтереси та враховують оцінки з боку структур ЄС
18.06.2015 | 11:06
ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ

Для інтеграції України до Європейського Союзу, передусім – освітньої інтеграції, важливою та необхідною є спільна робота з експертами Європейського Союзу над модернізацією освітнього законодавства та імплементацією нових законів, - розповів заступник Міністра освіти і науки України Павло Полянський. Про це він сказав під час зустрічі з керівником програм Європейського фонду освіти (ЄФО) в Україні Маргаретою Ніколовською.

Експерти з країн ЄС, зокрема брали участь в експертному оцінюванні обох законопроектів на предмет забезпечення рівного доступу до якісної освіти, дотримання демократичних принципів у освітній сфері, відповідності загальноєвропейській практиці і за результатами надавали свої оцінки та пропозиції.

Під час зустрічі було детально обговорено результати Конференції щодо реформи професійної освіти в Європі, у тому числі – в Україні, яка відбулася в Турині (Італійська Республіка) 3-4 червня. Зокрема було заявлено про зацікавленість Європейського фонду освіти ініціативами української делегації щодо започаткування з боку ЄФО спеціального проекту або сегменту для України в освітній стратегії євроструктур, що було б ефективною підтримкою країни у проведенні  масштабної реформи освіти. «Ці пропозиції будуть уважно вивчені», - повідомила Маргарета Ніколовська.

Зі свого боку, заступник Павло Полянський повідомив, що робота над законопроектами про професійну освіту та рамковим законом про освіту вже на передфінальному етапі.

«Сподіваємося, що восени матимемо нові закони.  Але не вони є кінцевою метою; це буде черговим етапом реформи», - сказав Павло Полянський.

Було наголошено  на спільній переконаності у необхідності активніше залучати представників бізнесу, підприємців, інших стейкхолдерів до впровадження нової моделі професійної освіти, оскільки підготовка спеціалістів та робітничих кадрів має відповідати інтересам працівників, запитам роботодавців, ринку праці та потребам країни. Із цієї метою за ініціативою Європейського фонду освіти, у вересні відбудеться широкоформатна зустріч щодо розвитку людського потенціалу країни, учасниками якої будуть, як представники різних міністерств, так і підприємці.

Довідково

Пріоритетом Європейського фонду освіти є розвиток професійної освіти в різних країнах світу. У 2010 році ЄФО започаткував Туринський процес для модернізації, прогнозування тенденцій та обміну досвідом  у галузі професійної освіти, що є аналогом Болонського процесу у сфері вищої освіти. Сьогодні учасниками Туринського процесу є 27 країн, у тому числі й Україна.

 

версія для друку