українська російська англійська
За 10 днів роботи центрів надання вторинної правової допомоги їхніми послугами скористалися майже 1800 українців, - Наталія Севосьянова
10.07.2015 | 17:03
Прес-служба Міністерства юстиції

Майже 1800 українців скористалися послугами центрів з надання безоплатної правової допомоги з моменту їх відкриття 1 липня. Про це сьогодні під час прес-конференції в Кабінеті Міністрів повідомила Перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова.

«За ці 10 днів до нас звернувся 1761 громадянин. Найбільше звернень було у Києві, Одеській та Вінницькій областях. До центрів можуть звертатися усі соціально незахищені верстви населення: пенсіонери, інваліди, учасники АТО, сім′ї загиблих воїнів, діти-сироти та малозабезпечені громадяни. Фактично, після початку реалізації цього проекту, Міністерство юстиції стало адвокатом кожного громадянина, навіть у справах проти держави», - зазначила Перший заступник Міністра юстиції.

Вона нагадала, що 1 липня в Україні стартував широкомасштабний соціальний проект Мін′юсту, Координаційного центру з надання правової допомоги за участю урядів Канади та України з відкриття 100 додаткових центрів безоплатної правової допомоги.

«У центрах нині працюють близько 5000 адвокатів, які були відібрані на відкритому прозорому конкурсі. Вони вже допомагають нашим громадянам у кримінальних, цивільних та адміністративних справах», - наголосила Наталія Севостьянова.

Директор Координаційного центру з надання правової допомоги Андрій Вишневський повідомив, що у 60% всіх випадків звернень громадян співробітники центрів разом з адвокатами надають роз′яснення та консультації. У 20% випадків громадяни були переадресовані до інших установ чи громадських організацій, які займаються допомогою тим чи іншим категоріям громадян.

«Кожне четверте звернення завершилося реєстрацією для надання безоплатної вторинної правової допомоги. У 80% таких звернень прийнято рішення про надання БВПД. І лише у 20% випадків – про відмову в наданні такої допомоги», - зазначив керівник Координаційного центру.

За його словами, найчастіше громадяни звертаються з питаннями соціального забезпечення (17%), житловими питаннями (14%), а також із земельними та спадковими проблемами. При цьому, частка адміністративних справ становить усього 3% від загальної кількості звернень.

«Найчастіше до центрів звертаються інваліди – 44%, малозабезпечені особи – 34%, ветерани війни, у тому числі й АТО – 15%. Близько 3% становили візити тимчасово переміщених осіб, ще 1% звернень було зареєстровано від дітей-сиріт. Фактично всі категорії, які мають право на таку правову допомогу, уже отримали доступ до неї і скористалися своїм правом», - зауважив Андрій Вишневський.

Він також повідомив: майже половина з тих, хто звернувся до центрів – громадяни віком від 35 до 60 років. Близько 40% - особи, старші за 60 років, і 13% - молодь віком до 35 років.

Андрій Вишневський нагадав присутнім про роботу цілодобової гарячої лінії за номером 0 (800) 213-103, зателефонувавши на яку громадяни можуть отримати консультації та відповіді на свої запитання.

Присутні на прес-конференції адвокати, які надають правову допомогу громадянам, розповіли про те, з якими випадками їм доводиться мати справу.

Так, адвокат Максим Герасько розповів про чоловіка, якого затопили сусіди. Він подав до суду на винуватців і звернувся до центру за допомогою.

«Раніше така людина мала звертатися до правоохоронних органів та прокуратури, які не завжди знаходили достатньо часу для розгляду таких справ. Нині українці, які мають право на безоплатну правову допомогу, можуть звернутися до центрів, де адвокати допоможуть у вирішенні таких справ, а також справ про розлучення, аліменти та багатьох інших. Запрошуємо до наших центрів», - резюмував Максим Герасько.

 

версія для друку