українська російська англійська
Андрій Пивоварський: Вартість активів Укрзалізниці стане основою для вхідного балансу підприємства після корпоратизації
04.09.2015 | 19:31
ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ

Вартість активів Укрзалізниці стане основою для вхідного балансу підприємства після корпоратизації. На цьому наголосив Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський під час брифінгу у Будинку Уряду 4 вересня, в якому також взяли участь директор з реформування, корпоративної та майнової політики Укрзалізниці Євген Кравцов, а також Артур Огаджанян – партнер компанії Deloitte, яка виконувала оцінку.

Андрій Пивоварський повідомив про те, що визначення вартості активів Укрзалізниці стало основою для статутного капіталу публічного акціонерного товариства «Українська залізниця». Відповідно до звіту компанії Deloitte про здійснення оцінки, вартість майна Укрзалізниці склала 245 млрд. грн. До переліку оцінених об’єктів увійшло близько 1 мільйона позицій за виключенням тих, що знаходяться в тимчасово окупованих зонах на Сході України та в Криму. Провести дооцінку об’єктів, що знаходяться на підконтрольній Україні території на Сході країни, та внести їхню вартість до статутного капіталу ПАТ «Українська залізниця» планується в 2016 році. Оцінку майна, розташованого на непідконтрольних Україні територіях Криму, буде проведено після відновлення там контролю української влади.

Відновна вартість або вартість умовно нових активів склала 1,253 трлн. грн. Саме стільки коштувало би з нуля побудувати всі об’єкти, що зараз відносяться до активів Укрзалізниці.

Міністр пояснив, що різниця між сумою оцінки та відновною вартістю пояснюється, насамперед, катастрофічною зношеністю інфраструктури. «Якщо порівняти відновну вартість заміщення майна на 1 км експлуатаційної протяжності колій Укрзалізниці та європейських залізниць, стає очевидно, наскільки сильно у нас зношені основні фонди. Так сталося через несистемне і часто неритмічне державне фінансування. Якщо говорити про капітальні інвестиції в залізничну інфраструктуру України, вони в десятки разів менші за європейські», - зазначив Андрій Пивоварський.

Партнер Deloitte Артур Огаджанян підкреслив справедливу вартість майна Укрзалізниці на матеріалі аналізу відновної вартості майна Укрзалізниці та європейських країн. «Відновна вартість заміщення або вартість нового майна на 1 умовний км експлуатаційної протяжності колій в Україні (69 млн. грн.) приблизно дорівнює німецькій (73 млн. грн.). А ось показники справедливої вартості майна на 1 км вже різняться досить суттєво – 13 млн. і 20 млн. грн. Крім цього, справедливість оцінки доводить і той факт, що вартість активів вчетверо перевищує балансову вартість майна за міжнародними стандартами фінзвітності, що перевіряється аудиторами – 64 млрд. грн.», - сказав Артур Огаджанян.

У процесі оцінки враховувалася подальша реалізація запланованої реформи галузі, зокрема, формування економічно обґрунтованих тарифів на залізничні перевезення.

Наступними кроками реформи мають стати запровадження нової організаційної структури ПАТ, прийняття Закону «Про залізничний транспорт», а також внесення змін до більш ніж 50 нормативно-правових актів.

Довідково

Реформа залізничної галузі – один з пріоритетних напрямків роботи Міністерства інфраструктури. Головною метою змін є лібералізація ринку залізничних перевезень та запровадження ринкової моделі функціонування галузі. Міністерство розробило проект Закону «Про залізничний транспорт», який впровадить новий підхід до організації перевезень: відкриє ринок залізничних перевезень для приватної тяги, кардинально змінить принципи тарифоутворення, введе поняття соціальних перевезень. Ці заходи сприятимуть розвитку конкуренції та покращенню інвестиційної привабливості галузі. Зараз законопроект проходить погодження з  зацікавленими міністерствами, після чого буде направлений до Кабінету Міністрів.

Проведено оцінку активів «Укрзалізниці», на яку Фонд держмайна дав позитивну рецензію. Завершується процес корпоратизації, результатом якого стане реєстрація восени публічного акціонерного товариства, 100% акцій якого належатимуть державі. Розроблено також проект Статуту публічного акціонерного товариства, який змінить модель керівництва підприємством з одноосібної на колегіальну. Створення ПАТ покликане розділити державну та бізнесову функції, які досі поєднувала «Укрзалізниця». Функції державного управління відійдуть до новостворених державних структур – Нацкомісії з регулювання у сфері транспорту, Агентства залізничного транспорту. «Укрзалізниця» здійснюватиме бізнес-функцію. Такий підхід підвищить ефективність управлінських процесів та приведе їх у відповідність до європейського зразка.

 

 

версія для друку