українська російська англійська
Інна Совсун: План реформ, що напрацьований та зафіксований в розроблених законопроектах, має підтримку влади та громадськості
06.10.2015 | 19:53
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

План реформ, що напрацьований та зафіксований в розроблених законопроектах, має підтримку влади та громадськості. На цьому наголосила Перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун 6 вересня 2015 року під час брифінгу за результатами 12 засідання Національної ради реформ на тему «Реформа освітньої галузі».

За словами Першого заступника Міністра освіти і науки, обговорення реформи освіти на засіданні Національної ради реформ продемонструвало, що є спільне бачення цієї реформи всіма гілками влади, громадськості. «І план реформ, котрий напрацьований сьогодні та зафіксований в розроблених Міністерством законопроектах, має підтримку», - підкреслила Інна Совсун.

Як повідомила Перший заступник Міністра, вже більше року діє Закон України «Про вищу освіту», інші важливі законопроекти «Про науку та науково-технічну діяльність» та «Про професійну освіту» вже внесені до Парламенту. Рамковий законопроект «Про освіту», який має описати систему освіти, найближчим часом буде виноситися на розгляд Уряду з тим, щоб передати його до Верховної Ради. «Судячи з загального настрою, який було продемонстровані вчора, ці законопроекти у листопаді після проходження всіх бюрократичних процедур повинні отримати підтримку Парламенту», - додала Інна Совсун.

Інна Совсун зазначила, що реформа освіти має бути комплексною, бо стосується майже 10 млн. громадян, які залучені в систему освіти, та окреслила завдання за її галузями. Зокрема, ключовим завданням дошкільної освіти є розширення доступу дітей до неї. Сьогодні 56% дітей охоплені дошкільною освітою. Демографічний спад у 90-ті роки сприяв тому, що закривалися дитячі садки, в результаті чого сьогодні є велика проблема з отриманням місця в дитячому садку. За словами Першого заступника Міністра, 116 тисяч дітей стоять в черзі до дошкільних навчальних закладів. Звісно, що основна роль у цьому питанні належить місцевим органам влади, бо дитсадки фінансуються місцевими бюджетами. «На державному рівні необхідно стимулювати створення приватних дитячих садочків через сприятливі податкові умови, спрощення умов реєстрації закладів та запровадження нових стандартів санітарно-гігієнічних норм в дитсадках, з тим, щоб розширити та спростити механізм створення нових садочків», - підсумувала Інна Совсун.

Перший заступник Міністра підкреслила, що важливим залишається питання доступу дітей з особливими потребами до дошкільної освіти. На його вирішення необхідно додаткове фінансування, а по-друге – не менш важливо – це толерантне ставлення суспільства до дітей з особливими потребами. «Для вирішення фінансування реалізується принцип «гроші за дитиною» для дітей, які потребують особливих умов навчання. В таких випадках дитячі садочки, де навчаються особливі діти, отримуватимуть додаткове фінансування», - пояснила Інна Совсун.

Як повідомила Перший заступник Міністра, сьогодні найбільше нарікань з боку суспільства викликає система загальної середньої освіти. Серед проблем, які потребують вирішення – в першу чергу, якість, що не відповідає запитам суспільства та потребам держави, освіта стає не цікавою для школярів. «Для того, щоб комплексно змінити підходи до якості освіти, необхідна реформа, яка повинна розпочатися з людей, які будуть по-новому викладати у школі. Реформа повинна бути зосереджена довкола реформування професії вчителя», - підкреслила Інна Совсун.

 

версія для друку