українська російська англійська
Умовою для притоку інвестицій в порти стануть зрозумілі умови державно-приватного партнерства, - Мінінфраструктури
09.10.2015 | 10:15
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

Умовою для притоку інвестицій в порти стануть зрозумілі умови державно-приватного партнерства. На цьому наголосив заступник Міністра інфраструктури Юрій Васьков під час свого виступу на відкритті Black Sea Economic Forum 2015, що проходить в Одесі 8-10 жовтня.

Українська портова галузь вже давно викликає інтерес зарубіжних інвесторів та фінансових організацій. Втім, на державному рівні досі не запущено достатньо ефективних механізмів державно-приватного партнерства (ДПП). Зокрема, йдеться про концесію, що є найпопулярнішою формою ДПП у світі та оптимальною для українських реалій. За словами заступника Міністра, ситуацію потрібно радикально змінити насамперед шляхом запровадження прозорого і зрозумілого механізму концесії.

«Ми маємо зрозуміти, що інвесторам, які хочуть вкладати гроші в портову інфраструктуру, потрібно розуміти правила гри. Для цього треба змінити підхід до того, яку нас визначаються розміри концесійних платежів, як встановлюються терміни реалізації проектів. В результаті ми матимемо дійсно ефективну форму державно-приватного партнерства, яка працюватиме нарівні з іншими. Запуск дієвого механізму концесії стане поштовхом до поліпшення інвестиційного клімату в українській портовій сфері», - зазначив Юрій Васьков.

У частині виступу, присвяченій річковій логістиці, заступник Міністра зазначив, що з метою популяризації річкових шляхів для вантажоперевезень Мінінфраструктури планує спростити процедури контролю суден на внутрішніх водних шляхах і відмінити низку зборів, що нині стягуються з них під час річкових перевезень. Зокрема, йдеться про відміну плати за шлюзування і розвід мостів, демонополізацію локацій лоцманського проведення, відміну портових зборів у морських портах для внутрішнього водного транспорту.

Натомість розроблений відомством проект Закону «Про внутрішній водний транспорт» передбачає запровадження цільового річкового збору, який буде на 70% меншим за сукупний обсяг сплачуваних судновласниками сьогодні портових зборів. За задумом Міністерства, річковий збір буде спрямовуватися на річкові днопоглиблювальні роботи.

У Black Sea Economic Forumберуть участь представники міністерств, відомств, органів місцевої влади та бізнесу. Подію присвячено обговоренню розвитку контейнерних перевезень морським та залізничним транспортом, а також інвестиційних можливостей у транспортний, туристичний та інший сектори економіки. Організаторами Black Sea Economic Forum виступили Black Sea Development Foundation і Британсько-українська торгова палата за підтримки численних бізнес асоціацій та установ.

 

Довідково

Міністерство інфраструктури України запроваджує комплексну реформу галузі морського транспорту. Одне з ключових завдань відомства – залучення інвестицій у портову галузь. Для цього у відомстві склали перелік інвестпроектів у морських портах, який вже продемонстровано потенційним інвесторам в Україні, США та ЄС.

У червні підписано меморандуми про намір  французької The Soufflet Group інвестувати в Іллічівський порт, у серпні – з АрселорМіттал Кривій Ріг та Cargill. Серед інших завдань Міністерства – підвищення конкурентоспроможності та покращення умов ведення бізнесу в портах, а також мінімізація корупції. Для досягнення цих цілей у відомстві розробили низку заходів з дерегуляції в портах. Серед запроваджених ініціатив – скорочення кількості процедур у портах та задіяних контролюючих органів, запровадження електронного документообігу та автоматизованого радіологічного контролю, скасування обов’язкового контролю ізольованого баласту. З метою залучення транзитних вантажопотоків Міністерство ініціювало експеримент зі зниження портових зборів на 50% для транзитних вантажів. Відповідний проект наказу пройшов погодження з центральними органами влади та знаходиться на розгляді Кабінету Міністрів України.

 

версія для друку