українська російська англійська
Стенограма вступного слова Прем'єр-міністра Арсенія Яценюка на засіданні Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року
21.10.2015 | 12:35
ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

ЯЦЕНЮК А.П. – Шановні колеги! Сьогодні Кабінет Міністрів буде розглядати декілька важливих питань. Це питання не тільки Уряду, а це питання, які вимагає народ України протягом останніх півтора роки.

Я в першу чергу хотів би розпочати з основної проблеми, яка сьогодні існує в Україні в питанні захисту прав і свобод людини і громадянина, – це суди. Кабінет Міністрів сьогодні схвалює концепцію судової реформи в цілому для того, щоб українські суди нарешті стали незалежні і здійснювали правосуддя не іменем долара Сполучених Штатів, а іменем України.

Судова реформа, яка пропонується Урядом і яка підтримується Президентом країни, полягає в необхідності повного перезавантаження всіх судів. Я підкреслюю, повного перезавантаження. Це означає, що в Україні повинні бути набрані нові судді за тим же принципом, за яким була сформована нова Національна поліція України.

Перший елемент нашої судової реформи – це перезавантаження судової системи, обрання нових суддів на прозорому і незалежному конкурсі та формування нових українських судів.

Другий елемент нашої судової реформи – це формування виключно триланкової судової системи, яка передбачає наявність місцевих судів, і левова частка справ повинна вирішуватися в місцевих судах і не тягнутися десятками років в апеляційних судах, спеціалізованих і у Верховному Суді. Люди десятками років очікують на остаточне рішення суду, щоб захистити себе і свої права.

Друга ланка – це апеляційні суди.

Третя ланка, яка визначена Конституцією України – це найвища судова інстанція в країні, Верховний Суд України.

Третє. Сьогоднішні органи по обранню і по контролю над суддями не позбавлені політичного впливу. Тому третій елемент нашої судової реформи передбачає повне позбавлення політичного впливу як Вищої ради юстиції, так й інших органів, які здійснюють контроль за судовою системою і обрання суддів та призначення суддів.

Четвертий елемент – це структура і система судів повинна визначатися виключно законами України.

Така концепція виноситься на розгляд Кабінету Міністрів України, і ми переконані, що Президент, Парламент та Уряд єдині в цілі досягнення саме незалежної судової системи, яка буде захищати інтереси громадян, інтереси бізнесу і яка буде судити по праву і по закону.

Часу на це немає. Тому чим швидше будуть проведені відповідні конституційні зміни, тим швидше в Україні буде вирішена одна з ключових проблем корупції – корупція саме в судовій гілці влади.

Друге питання, яке сьогодні розглядає Кабінет Міністрів. Мною було дано доручення два тижні тому Мін’юсту і спеціальному департаменту з питань люстрації щодо перевірки ДФС на предмет виконання Закону України "Про люстрацію". Сьогодні Міністр юстиції разом з керівником департаменту будуть давати відповідну прес-конференцію. Я хотів би оголосити про результати проведеної перевірки Мін’юстом у ДФС.

Було перевірено 344 особові справи вищого керівництва ДФС. Це як центрального апарату ДФС, так і всіх обласних підрозділів – керівників і заступників керівників, відповідних начальників митниць.

Відповідно до результатів перевірки, здійсненої Мін’юстом, 42% вищого керівництва центрального апарату ДФС підлягають негайному звільненню, 15% вищого керівництва ДФС в областях також підлягають негайному звільненню.

Після завершення перевірки я вимагаю негайно від керівника ДФС виконати Закон "Про очищення влади" і звільнити 42% центрального апарату ДФС і 15% апарату обласних керівників ДФС, як цього вимагає закон.

Вкотре хочу нагадати, що це є перший крок до формування нової Державної фіскальної служби за тим самим принципом, за яким ми формуємо національну поліцію. За тим самим принципом, за яким ми пропонуємо формувати нові українські суди, повинна бути сформована ДФС.

Окремо хотів би зазначити, що несподівано Конституційний Суд України, який, до речі, також підпадає під дію Закону "Про очищення влади", завтра буде розглядати Закон України “Про люстрацію” на предмет його відповідності Конституції України.

Уряд вважає, що у зв'язку з тим, що 8 членів Конституційного Суду України підпадають під дію Закону України “Про очищення влади”, така справа не може розглядатися чинним складом Конституційного Суду України.

Уряд приймає рішення завтра відправити до Конституційного Суду свого представника з відповідною правовою позицією. І інтереси Уряду України буде представляти керівник Департаменту з питань очищення влади – пані Козаченко.

Окремо також хотів би зазначити, що Конституційний Суд України прийняв до провадження ще одну справу – це справа про повернення спеціальних пенсій для суддів, прокурорів і інших так званих спецпенсіонерів.

У тому випадку, якщо Конституційний Суд прийме рішення щодо скасування єдиного підходу в нарахуванні й виплаті пенсії – це є не що інше, як повернення спецпенсіонерів у правову систему України, і це є не що інше, як захист спецпенсіонерів, як колишніх суддів, прокурорів, працівників правоохоронних органів, і пряма несправедливість по відношенню до мільйонів українських людей, які не мають спеціального статусу, які працювали на державу, які повинні отримувати пенсію в таких самих пропорціях і за такою самою формулою, як і всі інші, які сьогодні пропонують і хочуть повернути собі статус спеціальних пенсіонерів.

Тому Уряд також приймає рішення щодо направлення офіційних представників Кабінету Міністрів України для участі в засіданні Конституційного Суду з цього питання.

Протягом 20-ти років ми боролися з тим, щоб в Україні не було більш рівних і менш рівних, а щоб в Україні був запроваджений принцип соціальної справедливості в нарахуванні пенсій. І спроби поламати цей принцип – є не що інше, як наступ на права й свободи мільйони українців.

І наостанок на розгляд Уряду і на розгляд парламентської коаліції я хотів би винести наступне рішення.

Відповідно до Закону України “Про Кабінет Міністрів України”  у Прем’єр-міністра є конституційні повноваження щодо внесення до Парламенту України двох міністрів без створення відповідних міністерств. Тобто запровадження політичних посад міністрів без створення міністерства. І такі міністри мають право виконувати як організаційні, адміністративні, так і політичні функції. Після відзначення Дня захисника України, коли ми разом з Міністром внутрішніх справ були в Нацгвардії, піднімалося чимало питань щодо медичної, психологічної реабілітації учасників АТО, щодо реального захисту тих людей, які захищали і захищають Україну.

Тому я публічно звертаюся до парламентської коаліції, до Міністра оборони, до Міністра внутрішніх справ України, до неурядових організацій і до членів Кабінету з проханням дайте мені пропозиції щодо призначення Міністра у справах учасників АТО, який би здійснював координацію роботи по медичній, психологічній і соціальній реабілітації для сьогодні вже 131 тис. учасників АТО, які отримали відповідний статус. Ще раз підкреслюю, це політична посада міністра без створення окремого міністерства. І такий міністр отримає повноваження щодо координації діяльності Міністерства оборони, Міністерства внутрішні справ, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерства соціальної політики з тією метою, щоб всі пільги, які визначені законодавством, як соціальні, медичні, так і майнові отримали всі учасники АТО.

І на першому пленарному засіданні Верховної Ради України після того, коли я отримаю відповідні пропозиції, я внесу до Парламенту подання про призначення Міністра у справах учасників антитерористичної операції.

Дякую засобам масової інформації за увагу!

 

 

 

версія для друку