українська російська англійська
Освітяни України, Польщі та Австрії обговорили питання управління комплексною системою освіти
06.11.2015 | 17:18
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

У м. Києві за участю заступника Міністра освіти і науки Павла Хобзея, заступника Міністра освіти і науки - керівника апарату Олега Дерев'янка відбувся круглий стіл, під час якого освітяни України, Республіки Польщі та Австрійської Республіки обговорили актуальні питання управління освітою в умовах реформи, зокрема, децентралізації системи освіти в Україні.

Заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей повідомив про стан процесу децентралізації в українській освіті. «Систему освіти потрібно будувати таким чином, щоб наші діти хотіли жити і навчатись у нашій країні, а не мріяли її покинути», - наголосив Павло Хобзей.  Заступник Міністра також зауважив, що українським учителям потрібно дати впевненість, що про них дбають та, що вони не кинуті напризволяще.

Заступник Міністра розповів про ключові засади проекту закону «Про освіту», зокрема, про автономію закладів освіти, розділення функцій управління та контролю, про конкурс директорів та нові вимоги до них. Павло Хобзей також зупинився на питанні ліцензування загальних освітніх навчальних закладів та підкреслив, що позашкільна неформальна освіта ліцензуватися не буде. За словами  заступника Міністра, децентралізація на місцях дає більше повноважень, але в той же час покладає велику відповідальність.

У свою чергу, заступник Міністра освіти і науки – керівник апарату Олег Дерев’янко підкреслив важливість зустрічі освітян України, що організована за підтримки іноземних партнерів та зазначив, що вони дають змогу обмінюватись досвідом в галузі освіти з закордонними колегами. «Для нас дуже актуально вивчення досвіду Австрії, де вже реалізовано ті плани, які ми б хотіли втілити в українській освіті», - підкреслив Олег Дерев’янко.

Представник проекту ОЕСР «Управління комплексною системою освіти» Трейсі Бьорнс проаналізувала фактори, які мають вирішальне значення в процесі зміни управлінських структур у системі освіти за допомогою порівняльного дослідження країн, що брали участь у проекті ОЕСР. Доповідачка зупинилася також на питанні впливу децентралізації на роль центрального та місцевих інститутів управління освітою. На її думку, для  децентралізації управління потрібно багато нових навичок. Зокрема, треба навчити вчителів та директорів, як в нових умовах будувати знання та розвивати свій власний потенціал. І не забувати, що систему освіти треба будувати таким чином, щоб потім непотрібно було її змінювати кожні декілька років.

Представник Швецько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» Ян Герчинський розповів про найважливіші аспекти польського досвіду у децентралізації освіти. Він розкрив три основні напрямки, які при проведенні децентралізації потребують далекосяжних реформ на центральному рівні: управління освітою, фінансування освіти та якісний збір даних в освіті.

 

версія для друку