українська російська англійська
Мінінфраструктури: Відбулася перша зустріч робочої групи з реформування дорожньої галузі України
26.11.2015 | 10:54
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

24 листопада в приміщенні Міністерства інфраструктури відбулося перше засідання робочої групи з реформування дорожньої галузі України під головуванням Міністра Андрія Пивоварського. На зустрічі були присутні спеціалісти самого відомства, Укравтодору, Верховної Ради України, експертного середовища, а також голови профільних громадських об’єднань.

На початку наради Голова Укравтодору Андрій Батищев відзначив злагоджену взаємодію Міністерства інфраструктури та Укравтодору, а також доповів учасникам наради про стан виконання завдань, поставлених на початку року.

У рамках заходу директор департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Роман Хміль презентував усім присутнім концепцію реформування дорожнього господарства в Україні (додається). За його словами це удосконалена версія дорожньої карти розвитку галузі, яку Міністерство оприлюднило у червні поточного року. У процесі розробки стратегії розвитку Мініфраструктури та Укравтодор взяли до уваги нинішній стан галузі, врахували успішний європейський досвід, залучили до діалогу профільних експертів Польщі, Литви, Німеччини, Білорусі.

Серед основних напрямків змін, потрібних галузі сьогодні, були визначені наступні:

·          необхідність децентралізації системи автомобільними дорогами загального користування;

·          захист автошляхів від впливу великовагового транспорту;

·          забезпечення належного фінансування, виконання робіт у відповідності до європейських стандартів;

·          розвиток конкурентного середовища на ринку ремонтно-будівельних робіт.

За словами Романа Хмеля, реалізація вищезазначених положень дасть змогу створити нову систему управління автомобільними дорогами, забезпечить належну якість дорожньо-будівельних робіт та дасть змогу в повній мірі реалізувати транспортний потенціал держави. «Зараз програма розрахована на три роки, але нам необхідно прискоритися і втілити цей план в життя у більш стислі терміни. Безумовно, законотворчі процеси в Україні досить тривалі, але маючи підтримку усіх зацікавлених сторін, громадськості, міжнародних спеціалістів, ми можемо і повинні реалізувати нашу стратегію якнайшвидше. Тим більше, що велика частина роботи уже зроблена в цьому році», - підкреслив Роман Хміль.

Усі присутні підтримали напрацьовані ідеї, а Робертас Габулас зазначив готовність Литовської Республіки підтримувати Міністерство у його прагненні змінити підхід до роботи Укравтодору та управління дорожньою галуззю в цілому. На прохання Андрія Пивоварського усі члени робочої групи погодилися в найближчі два тижні сформувати список нормативно-правових актів, які необхідно ще розробити або доопрацювати, і подати його на розгляд Міністра разом з графіком їх погодження з іншими відомствами. Окрім цього, для успішного проведення реформ було вирішено залучити до складу робочої групи представників Міністерства фінансів, Міністерства юстиції та Міністерства економічного розвитку та торгівлі.

Міністерство інфраструктури також запрошує громадське та експертне середовище не стояти осторонь радикального реформування галузі та долучатися до обговорення. Пропозиції та зауваження щодо запропонованої концепції змін можна надсилати директору департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Роману Хмелю до 18 грудня 2015 року на електронну скриньку rkh@mtu.gov.ua.

Довідково

У 2015 році Міністерство інфраструктури України розпочало комплексну реформу дорожнього господарства, метою якої є децентралізація, викорінення корупції та забезпечення цільового фінансування доріг. Готується до другого читання законопроект № 0954 передачі доріг місцевого значення, коштів і техніки на їх утримання до сфери управління облдержадміністрацій. У липні 2015 року ліквідовано ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». Укравтодор невдовзі залишиться лише замовником робіт, а виконавцем і контролером будуть незалежні компанії. Зареєстрований у Верховній Раді законопроект про Дорожній фонд гарантуватиме, що всі гроші від акцизу з нафтопродуктів направлятимуться виключно на ремонт і утримання доріг. Це дозволить Україні забути про вибіркове латання ям і забезпечувати якісний повноцінний ремонт по всій країні, як це роблять у світі. Вперше в історії України до контролю якості ремонту доріг долучилися незалежні іноземні експерти. Результати перевірки доріг Київської області були презентовані публічно, а звіт викладений на сайті Міністерства і відкритий для всіх. З жовтня 2015 року в Україні запрацювала міжнародна ініціатива із забезпечення прозорості у будівельній галузі CoST (Construction Sector Transparency Initiative), яка об’єднує представників влади, громадськості і бізнесу. Перші результати роботи по 4 пілотним проектам Укравтодору будуть представлені вже у лютому 2016 року.

 

версія для друку