українська російська англійська
Рекомендації проекту Twinning дозволять перетворити українські залізниці на сучасний європейський вид транспорту
15.12.2015 | 10:08
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

У грудні Міністерство інфраструктури підбило підсумки проекту технічної допомоги Twinning «Надання інституційної підтримки Міністерству інфраструктури України з питань підвищення ефективності роботи та конкурентоспроможності залізничного транспорту в Україні».

Проект, що стартував у 2012 році, був направлений на підтримку пріоритетів державної політики в галузі залізничного транспорту. Це: відкриття конкуренції на ринку залізничних перевезень, безпека перевезень, перегляд та зміцнення міжнародних транзитних коридорів. Особлива увага приділялась імплементації регламенту ЄС 1371/2007, яким визначено зобов’язання підприємств залізничного транспорту максимально забезпечити всі умови для доступу осіб з обмеженою мобільністю до послуг залізничного транспорту.

За словами заступника Міністра інфраструктури Миколи Снітка, технічна допомога у галузі залізничного транспорту стала одним із найуспішніших проектів Twinning в Україні. «Такий результат був досягнутий завдяки професійності експертів, лідерів проекту, які змогли гнучко реагувати на всі виклики, що стояли протягом цих двох років перед Міністерством, та активної роботи постійного радника проекту Хосе Саміно», – відмітив Микола Снітко.

Серед підсумків проекту учасники відзначили наступні напрацювання:

1. Експерти проекту приймали активну участь в доопрацюванні проекту Закону України «Про залізничний транспорт», приведенні його до норм актів Європейського законодавства, також допомагали з його роз’ясненням представниками громадськості та бізнесу. 2 грудня цей законопроект був схвалений Кабінетом Міністрів України, зараз він на шляху до Парламенту.

2. Принципова структура ринку залізничних перевезень, яка лягла в основу проекту Закону України «Про залізничний транспорт», базується на рекомендаціях експертів проекту Twinning. Ця структура отримала схвальні відгуки представників Європейської Комісії.

3. Рекомендації експертів проекту щодо запровадження вертикально-інтегрованої системи управління враховані в проекті організаційної структури ПАТ «Українська залізниця».

4. Експерти надали вичерпні рекомендації для впровадження регламенту 1370/2007/ЄС щодо соціальних перевезень пасажирів. Крім того, це питання потребувало роз’яснення не тільки залізничникам, але й місцевим органам влади, у чому активно допомагали європейські фахівці.

5. Велика увага приділялась питанням доступності маломобільних пасажирів до послуг перевезень. Експерти проекту провели аналіз восьми основних вокзалів України та надали рекомендації щодо їх пристосування для потреб осіб з обмеженими можливостями.

6. Не менше уваги було приділено питанням безпеки. Експерти не тільки надали рекомендації щодо розроблення Системи управління безпекою, але й провели для українських фахівців міністерства, Укртрансбезпеки, Укрзалізниці та залізничних підприємств практичні заняття.

7. Рекомендації проекту щодо впровадження директиви 2008/57/ЄС про інтероперабельність залізничних систем включили як технічні питання (рішення щодо різної ширини колії, тощо), так і питання організації системи органів сертифікації та оцінки відповідності, до якого були залучені фахівці Національного агентства з акредитації України.

 

версія для друку