українська російська англійська
У МОН провели інструктаж майбутніх експертів електронних підручників для 8 класу
10.02.2016 | 09:56
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

У Міністерстві освіти і науки України відбувся інструктаж експертів із регіонів для здійснення експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів «Науково-методологічні засади створення сучасного підручника».

У заході взяли участь заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей, президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень, директор Інституту модернізації змісту освіти МОН Наталія Вяткіна, представники департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН, науковці Національної академії наук України, Національної академії педагогічних наук України, представники обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.

Павло Хобзей висловив сподівання, що підручники для 8 класу будуть цікавими та інтерактивними, що відповідає сучасним освітнім інтересам і наголосив, що відповідальність експертів дуже велика, тому що позитивний висновок «пускає підручник у світ».

На думку заступника Міністра, підручники повинні обирати саме вчителі, а оцінювати їх будуть експерти. «Ви повинні дати «добро», що підручник відповідає усім критеріям. Від вашого вибору залежить якість освіти», - звернувся до присутніх експертів Павло Хобзей.

Василь Кремень підкреслив, що сучасна освіта постійно вдосконалюється і вимагає змін, а світ поступово переходить до інноваційного типу прогресу. «Ми повинні докласти максимум зусиль, аби у наступному навчальному році підручники для 8 класу були значно якіснішими», - зауважив президент Національної академії педагогічних наук України. На думку Василя Кременя існує три основні функції навчання, які потрібно враховувати у сучасній освіті: засвоєння базових знань, вміння самостійно опрацьовувати інформацію та застосовувати отриманні знання на практиці.

Академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України Олександр Ляшенко у вигляді презентації представив «Вимоги до оцінювання сучасного підручника».

Директор Інституту модернізації змісту освіти МОН Наталія Вяткіна закликала експертів об’єктивно оцінювати рукописи підручників - зміст, методологію, правильність поставлених запитань у кінці підручника тощо. «Дитина повинна творчо розвиватися, навчитися критичному мисленню, а також правильно формулювати відповіді на запитання», - вважає директор Інституту. І додала, що експертам в рецензіях потрібно враховувати всі зауваження рукопису.

Слід зазначити, що Національною академією педагогічних наук України у співпраці з Міністерством освіти і науки, а також Інститутом модернізації змісту освіти МОН вперше розроблено посібник «Експертиза шкільних підручників», який містить інструктивно-методичні матеріали для експертизи електронних версій проектів підручників для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів.

версія для друку