українська російська англійська
Стратегія мовлення на Донбасі - розвиток місцевих ЗМІ
09.03.2016 | 17:57
МІНІСТЕРСТВО ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

Радник Міністра з питань забезпечення функціонування телерадіомовлення Олександр Бригинець взяв участь у конференції «Стратегія мовлення для Донбасу»,  що відбувалася 4 – 5 березня 2016 року в м. Краматорськ.

У конференції брали також участь представники Національної Ради України з питань телебачення і радіомовлення, Незалежної асоціації телерадіомовників, Українського державного центру  радіочастот, ЗМІ, а також громадські активісти.

 «До війни рейтинг українського телебачення на Донбасі був низьким, а російського - високим. Війна фактично знищила вітчизняне телебачення тут. Але ми пішли не шляхом поновлення ситуації, що була до війни на Донбасі непроукраїнською, а шляхом створення нової системи. Це інша система мереж сигналу, інша мережа самих телеканалів, де перевага віддається місцевому – як державному, так і приватному – мовленню», - зазначив під час заходу радник Міністра.

Олександр Бригинець також додав, що забезпечити сигнал і підняти довіру до телеканалів – різні речі. «Якщо забезпечити сигнал можна спільними зусиллями, так як ми це робимо в рамках Комісії при МІП, то піднімати довіру до українського мовлення – це виключно робота журналістів».

Конференція підтвердила суттєві зміни в інформаційній ситуації на Донбасі. По-перше, як зазначив представник USAID/OTI в Україні Орен Мерфі, до 16% впала аудиторія російських телеканалів на вільних територіях Донбасу. По-друге, на конференції фактично підтвердили, що вже близько половини жителів на окупованих територіях мають доступ до українського телебачення, а один з вітчизняних каналів навіть входить до десятки каналів на окупованих територіях з найбільшою аудиторією - 24%.

Олександр Бригинець: «Ми, в рамках роботи моніторингової місії МІП, з’ясували, що російські телеканали, на вільних територіях Донбасу, дивиться менша аудиторія, ніж українські на окупованих. Населення у зоні АТО оцінює ситуацію з поданням інформації так: Росія дає уніфіковану брехню, а українські канали різні, напівправдиві новини в інтересах окремих політиків, олігархів, груп впливу, партій. Але ми звертаємося до ЗМІ із закликом, що тільки правда може бути найкращою контрпропагандою, як і проголосило МІП своїм слоганом».

 

версія для друку