«2015 рік став роком
серйозної роботи в розвитку діалогу та активізації торговельно-економічного співробітництва
між Україною та Китайською Народною Республікою. Сьогодні очевидно,
що за цей рік ми досягли значних результатів в освоєнні великого та
перспективного китайського ринку», - зазначив
Міністр аграрної політики та продовольства України Олексій Павленко.
Він повідомив, що
товарообіг між країнами за минулий рік склав $1,3 млрд., тоді як у 2014 році
цей показник становив лише 932 млн. Таких цифр вдалося досягти за рахунок
експорту, який за 12 місяців 2015 року становив $1,2 млрд., що майже в 2 рази
більше, ніж за аналогічний період минулого року. Водночас, за словами Міністра,
імпорт впав практично в 2 рази, і становив $94 млн. у 2015 році проти $165 млн.
у 2014.
Очільник
відомства наголосив, що зростання експорту української продукції в КНР
відбулося завдяки збільшенню поставок продукції рослинного походження. В першу
чергу це стосується зернових ($678 млн.) та олії ($534 млн.), обсяги експорту
яких зросли на 83,5% та 46,6%
відповідно.
«За підсумками липня-грудня 2015/2016 МР
Україна стала найбільшим експортером кукурудзи до Китаю, випередивши навіть
США. Зокрема, нам вдалося експортувати 3,85 млн. тонн цієї культури, що складає
81% від загального обсягу її експорту. Крім того, нещодавно Китай
законтрактував близько 1,2 млн. тонн кукурудзи з поставками в першому кварталі
поточного року. Основний обсяг буде знову поставлятися з України», - додав
Олексій Павленко.
Серед інших
експортних груп товарів, які Україна поставляє до Китаю, Міністр відзначив
продукцію борошномельно-круп’яної промисловості ($17 млн.), какао-боби,
продукти з них, шоколад ($3 млн.), кондитерські вироби ($2 млн.), залишки та
відходи харчової промисловості ($1,6 млн.), сири і йогурти ($934 тис) тощо.
Щодо імпорту, то основну частку
товарів тут складають залишки та відходи харчової
промисловості ($13 тис), тютюн та вироби
з нього ($13 млн.), кава, чай, мате
та прянощі ($10 млн.), шелак, камеді
та смоли ($8 млн.), овочі, рослини
і коренеплоди ($6 млн.).
«Завдяки таким показникам Китай сьогодні займає першість серед торговельних партнерів України. Зважаючи на те, що це практично найбільший ринок споживання агропродукції у світі, який
у перспективі буде тільки зростати, можна сміливо стверджувати, що взято правильний курс», - підкреслив Олексій Павленко.