Якою має
бути нова школа і яка роль вчителя у майбутній школі обговорили представники
Міністерства освіти і науки, Британської Ради в Україні, педагогічних
університетів під час презентації спільного «Шкільний вчитель нового покоління».
У заході
взяли участь заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей директор
навчального центру та екзаменаційних служб Британської Ради в Україні Пол Кім,
заступник директора Британської Ради в Україні Наталя Василюк, представники
Міністерства освіти і науки України, вищих навчальних закладів, які беруть
участь у проекті «Шкільний вчитель нового покоління».
Заступник
Міністра освіти і науки Павло Хобзей повідомив, що сьогодні Міністерство працює
над створенням нової української школи, з новим змістом, з новими цілями. Разом
з тим успіх цієї реформи значною мірою залежить від вчителя, його фахової
підготовки. «Без зміни цінностей, без зміни ставлення вчителя до наших учнів ми
не змінимо школу», - підкреслив Павло Хобзей.
Сьогодні
особливої уваги потребує ланка в системі вищої освіти – підготовка вчителя. За
словами заступника Міністра, університети мають академічну автономію, що дає їм
можливість запроваджувати програми, не чекати певної вказівки зверху. Вищі
навчальні заклади можуть використати у підготовці вчителів допомогу і
напрацювання міжнародних організацій. Саме тому проект «Шкільний вчитель нового
покоління», напрацьований практиками і міжнародними експертами Британської
Ради, має вирішити питання здобуття педагогічного фаху та підготовки нового
вчителя, який здатний вирішувати завдання школи.
Директор
навчального центру Британської Ради в Україні Пол Кім зазначив, що проект
«Шкільний вчитель нового покоління» – це один із кроків викладання англійської
мови в Україні. Викладачі розробили типову програму підготовки вчителів
англійської мови «Методика навчання англійської мови». «Метою цієї нової
програми – є підготовка студентів, які хочуть стати вчителями англійською мови,
таким чином, щоб від самого початку свого навчання вони керувалися
комунікативним підходом, що дає можливість використовувати більше часу на
практику іноземної мови, а не аудиторної теорії», - пояснив Пол Кім.
Окрім того,
програма містить навички 21 століття, які надають можливості послуговуватися
англійською мовою в житті. На думку директора навчального центру Британської
Ради, зміни не відбудуться швидко, але дуже важливо, що від самого початку
учасники проекту залишилися відданими принципам цієї реформи і працювали заради
змін.
Як
розповіла один із авторів проекту, викладач Вінницького державного
педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Олена Змієвська,
програма додипломної підготовки вчителя англійської мови складається з шести
модулів. Це той шлях, який студенти мають пройти від учнів, що вивчають мову,
до вчителів, що її навчають.
У 2016/2017
навчальному році до цього програмного курсу приєднаються 11 університетів:
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського;
Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет
імені Василя Стефаника»; Житомирський державний університет імені Івана Франка;
Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького;
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова; Ніжинський
державний університет імені Миколи Гоголя; Рівненський державний гуманітарний
університет; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини;
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди;
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. Ці вищі навчальні
заклади продовжать пілотний проект у 2018-2019 роках для забезпечення
безперервного досвіду. За впровадженням програми буде здійснюватися моніторинг,
за результатами якого всім університетам, що готують учителів англійської мови,
буде пропонуватися приєднуватися до програми.