українська російська англійська
Прийняті зміни до Конституції - сигнал для міжнародної спільноти, що Україна матиме незалежне правосуддя, верховенство закону і захист прав людини, - Павло Петренко
15.06.2016 | 09:44
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

Прийняті зміни до Конституції щодо правосуддя – це хороший сигнал для міжнародної спільноти, який свідчить про те, що Україна отримає дійсно незалежну судову систему, яка забезпечить верховенство закону і захист прав людини. Про це в ході відкритого засідання Комітету з правових питань Європейського парламенту на тему «Реформа системи правосуддя в Україні» повідомив Міністр юстиції Павло Петренко.

«Прийняття Верховною Радою поправок до Конституції щодо правосуддя – це дуже хороший сигнал. Ми дали старт кардинальній реформі судової системи, реалізувавши яку, ми отримаємо дійсно незалежне правосуддя, забезпечимо верховенство закону і гарантуємо захист прав людини», - зазначив очільник Мін’юсту.

При цьому він наголосив: важливо, що Парламент прийняв не лише конституційні зміни, а й закон, який забезпечить імплементацію судової реформи.

«Ми прийняли не лише зміни до Конституції, а й імплементаційний закон.  Це дорожня карта того, як ми запроваджуватимемо цю реформу, з чітко прописаними термінами і принципами», - додав Міністр юстиції.

На його переконання, дуже важливо знати, коли реформа почнеться, і ще більш важливо знати коли вона завершиться. Він звернув окрему увагу присутніх на те, що імплементаційний закон дає відповіді на ці питання.

Він також нагадав, що українці пройшли через 2 революції з вимогами забезпечення свободи, гідності й становлення на чіткий шлях євроінтеграції.

«Українські громадяни мали чітку позицію, що ми повинні реалізувати цю реформу і знайти нове обличчя суддів і нове обличчя правосуддя. Саме завдяки кардинальним змінам наші громадяни зможуть отримувати правосуддя у будинках правосуддя, а не на вулицях», - заявив Павло Петренко.

При цьому він висловив переконання, що після завершення реформи Україна нарешті отримає нову систему правосуддя, яка відповідатиме європейським стандартам.

Очільник Мін’юсту повідомив європейським політикам, що всі попередні президенти, уряди та парламенти хотіли забезпечити собі можливість впливати на судову системи і контролювати суддів.

«Друга проблема була в тому, що судова система протягом цих 25 років трансформувалась в закриту корпоративну структуру, яка була непрозорою, корумпованою та відбирала до себе тих, хто називався суддями, але не мав незалежності й гідності», - зауважив Міністр юстиції.

Найбільш гостро цю проблему українці відчули під час Революції Гідності, коли судді стали інструментами репресій українських громадян, будучи повністю залежними від прокурорів і адміністрації Януковича.

Він також звернув увагу на те, що головними противниками реформи є саме судді, які хочуть збереження старої системи і свого стилю життя.

«Судді виступають проти реформи і не хочуть проходити через змагальний відбір, вважаючи його покаранням. Ми намагаємося пояснити, що це не покарання, а шанс для всіх них повернути довіру громадян і оновити систему», - заявив Павло Петренко.

Він окремо наголосив на тому, що вже незабаром почнеться конкурсний набір нових суддів до оновленого Верховного суду України. За ним послідують конкурси до судів апеляційного та місцевого рівня.

«Ми починаємо відкриті відбори суддів до нових судів. Ми запрошуємо всіх українських юристів взяти участь у цьому відборі й забезпечити нову якість судочинства у Верховному суді. Ми маємо зробити це за 6 місяців, починаючи з вересня. Так само ми проведемо конкурси на посади в апеляційному та місцевих судах. Але саме успішний набір суддів Верховного суду для мене є головним сигналом успішності. Якщо ми будемо успішними у створенні нового Верховного суду з новими суддями, які пройдуть публічний відбір, антикорупційний моніторинг, українські громадяни побачать, що в українське правосуддя повертається законність, а до судів повертаються люди, які мають честь і гідність», - зазначив очільник Мін’юсту.

При цьому він закликав європейських партнерів надати експертну та технічну допомогу під час підготовки і проведення конкурсів, моніторингу стилю життя та статків кандидатів у судді, а також під час навчання нових суддів.

 

версія для друку