українська російська англійська
Сергій Савчук: Прийняття законопроекту № 4549 - шлях до масштабної енергомодернізації бюджетних установ в Україні
17.10.2016 | 19:41
ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО З ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ ТА ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ УКРАЇНИ

17 жовтня 2016 року в Держенергоефективності під головуванням Голови Сергія Савчука відбулася нарада, присвячена доопрацюванню та підготовці для розгляду у Верховній Раді України у другому читанні законопроекту №4549 від 29.04.2016 р., так званого ЕСКО-закону.

Участь в обговоренні пропозицій до другого читання законопроекту взяли представники народних депутатів України, ЕСКО-компаній, Одеської ОДА, Київської міської держадміністрації, КП «КиївЕСКО», експерти Реанімаційного пакету реформ, представники ЄБРР.

«Енергосервіс – один з основних інструментів досягнення європейських показників енергоефективності в бюджетній сфері. Тому потрібно зробити все можливе для удосконалення законодавчої бази у цій сфері. Сьогодні ми маємо підготувати законопроект №4549 до другого читання у Верховній Раді. Його прийняття дозволить зняти всі обмеження щодо залучення інвесторів у сферу підвищення енергоефективності будівель бюджетної сфери. За цим законопроектом - шлях до масштабної енергомодернізації бюджетних установ в Україні», - наголосив на важливості законопроекту Голова Агентства Сергій Савчук, відкриваючи нараду.

Основною метою наради було удосконалення ЕСКО-закону в частині взаємовигідного партнерства інвесторів та влади, а саме - забезпечення максимальної чистоти процедур закупівлі енергосервісу – виключно через систему «Прозоро». Деякі правки розширили потенціал капіталовкладень: до об’єкту енергосервісу додано інженерну інфраструктуру та об’єкти благоустрою. В перспективі це дозволить охопити механізмом енергосервісу вуличне освітлення та інші об’єкти міської інфраструктури.

З метою уникнення ризиків неукладення договору через довгі регламентні процедури місцевих рад, запропоновано майже у півтора рази збільшити граничний строк затвердження істотних умов ЕСКО-договорів. Для іноземних інвесторів також вирішено спростити доступ на ринок енергосервісу України шляхом оприлюднення оголошення про закупівлю, зокрема, англійською мовою та вдвічі довшим, за стандартні процедури, строком подання конкурсних пропозицій.

Однією із новацій, що було підтримано, є надання права місцевим громадам та інвесторам запроваджувати проекти з енергоефективності спільного фінансування та розподілу економії. Це, на думку експертів, розкриває ринок для проектів комплексної термомодернізації із використанням приватного капіталу ЕСКО-компаній та бюджетних коштів за єдиним об’єктом енергосервісу. Ця пропозиція має відповідний попит в регіонах, де влада вже шукає оптимальні механізми використання бюджетів із мультиплікацією капіталовкладень.

Посилення гарантій для ЕСКО-компаній щодо повернення інвестицій очікується завдяки доповненню ЕСКО-закону нормами щодо можливості коригування ціни договору з врахуванням валютних коливань, інфляції та інших факторів.

Участь владних структур максимально спрощено: прибрано дублюючі рішення місцевих рад та зайві погодження фінансових органів. Інвесторам запропоновано «кваліфікаційні канікули». Це означає, що протягом 5 років до них не застосовуватимуться вимоги щодо кваліфікації компаній, що логічно обґрунтовано відсутністю практичного досвіду ЕСКО-компанії на етапі формування ринку енергосервісу в Україні.

Потреба у формуванні окремого програмного модулю для закупівлі призвела до одностайної позиції усіх учасників наради щодо відтермінування строку набуття чинності ЕСКО-закону до 01 лютого 2017 року.

Таким чином, у ході наради експертним середовищем було напрацьовано компромісні рішення, які буде рекомендовано народним депутатам-авторам законопроекту для розгляду на засіданні профільного комітету.

 

версія для друку