українська російська англійська
Україна та КНР розвиватимуть олімпіади з мов, збільшуватимуть обмін студентами та сприятимуть відкриттю програм подвійних дипломів
24.06.2017 | 11:25
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Підкомісія з питань співробітництва в галузі освіти між Україною та КНР затвердила «План першочергових заходів щодо розвитку українсько-китайського співробітництва в галузі освіти на 2017-2019 роки». Це відбулося 23 червня у приміщені Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

«Вдосконалення договірно-правової бази освітнього співробітництва, обмін інформацією про проведення в Україні та КНР політики у сфері освіти, сприяння вивченню китайської мови в Україні і української в Китаї та розширення прямого співробітництва університетів  - основні пункти цього плану. Думаю, що за всіма цими напрямками нам вдасться досягти прогресу вже у найближчі терміни», - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Враховуючи присутність на підкомісії представників українських та китайських ВНЗ, особливу увагу на засіданні було зосереджено саме на міжуніверситетській співпраці.

«Розвиток співпраці між університетами є дуже важливим. За останні 5 років з проведення останньої підкомісії відносини між нашими університетами значно поглибилися, і це вигідно обом сторонам. Україна має міцний фундамент і наукові школи, що займають перші місця у світі, а університети КНР останнім часом добре проявляють себе у сфері інновацій. Думаю, поглиблення таких зв’язків буде дуже взаємовигідним», - повідомив Міністр освіти КНР Чен Баошенг.

Лілія Гриневич наголосила на важливості синхронізації програм між університетами для розвитку програм подвійних дипломів. Також сторони домовилися про взаємне збільшення кількості студентів для обміну зі 100 місць до 120.

«На ці місця є попит і ми повністю заповнюємо їх з року в рік. Пропоную не різко, але поступово піднімати обсяг кількості місць. Зараз - до 120. Коли ми побачимо, як ми працюємо з цими обсягами, то ми зацікавлені навіть говорити про подальше взаємне збільшення кількості місць», - додав Міністр освіти КНР.

У межах підкомісії відбулося урочисте підписання нових угод про співробітництво між низкою китайських та українських ВНЗ.

Для подальшого посилення зв’язків між країнами  сторони домовилися розвивати олімпіади з української та китайської мов, а також сприяти розвитку центрів в обох країнах, де можна буде вивчити мову та ознайомитися з культурою країн.

«З цією метою ми домовляємося надавати широку підтримку вивченню мови, літератури, географії та культури іншої країни шляхом розширення мережі Центрів вивчення української мови в КНР та Інститутів (класів) Конфуція в Україні, Центрів китайської культури на базі університетів України, підготовці студентів за спеціальністю «Українська мова і література» в  китайських університетах. Ми також готові підтримати університети України у відкритті нових Інститутів Конфуція, а також ініціативу Київського національного лінгвістичного університету про створення Всеукраїнського центру синології на базі Інституту Конфуція цього університету», - пояснила Лілія Гриневич.

Для удосконалення викладання і вивчення української та китайської мов домовились  створити робочу групу експертів для визначення творів української та китайської класики. Ці тексти будуть включені до списку рекомендованої літератури на відповідних курсах.

На підкомісії йшлося також про пошук нових форм співробітництва у сфері професійної освіти та обмін досвідом у розробці професійних стандартів.

Наступне засідання підкомісії має пройти у Пекіні у 2019 році. Незалежно від цього Міністр освіти КНР Чен Баошенг запросив Лілію Гриневич відвідати Пекін для подальшого розвитку українсько-китайських зв’язків.

«Сподіваюсь, що найближчим часом ми спільно доопрацюємо нашу двосторонню угоду про співробітництво у сфері освіти і зможемо організувати зустріч для її підписання», - зазначила Міністр.

Також вона подякувала китайській стороні за надання Україні технічної допомоги - комп’ютерів для українських шкіл.

Нагадаємо, що у 2016 році Україна отримала від Китаю 23,5 тис. комп’ютерів, які доставили до сільських  опорних шкіл та шкіл, що брали участь у проекті GoCamp та організовували на своїй базі пришкільні англомовні табори.

 

версія для друку