Для
різних національних громад України мають бути представлені різні моделі
організації шкільної освіти, аби дитина могла володіти як рідною мовою, так і
державною. Про це заявила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час
зустрічі з батьками та вчителями спеціалізованої загальноосвітньої школи І –
ІІІ ступенів № 4 із поглибленим вивченням словацької мови Ужгородської міської
ради.
У цьому закладі
в початковій школі навчання проводиться словацькою мовою, а українська вивчається. Водночас частина старших класів навчається повністю українською, а частина - білінгвально
(і українською, і словацькою).
«Для будь-яких змін потрібні моделі,
які показуватимуть приклад успішного впровадження новацій. У вашій
школі вчителі початкової школи вже працюють активними
методами навчання. Зокрема,
я спостерігала це на уроці у 2-му класі, де навчання відбувається словацькою. Також у старшій школі ви успішно
запроваджуєте білінгвальний
підхід, що
теж важливо як модель для змін у школах національних громад»,-
повідомила Лілія Гриневич.
Батьки школярів торкнулися питання вивчення мов загалом.
«Знання мов
у сучасному глобалізованому
світі є
дуже важливим. Наскільки є перспективи
того, аби діти на виході зі школи
володіли не лише рідною та державною, а й іноземною?» - запитав один із батьків школярів.
Міністр погодилася, що мови є вкрай
важливими для самореалізації
в сучасному світі.
«На
фоні питань з боку національних меншин щодо статті
7 якось було втрачено з уваги,
що 4 пункт говорить про можливість
викладання частини предметів саме європейськими мовами. Він дозволить нам гнучкіше підходити до вивчення
мов, давати дітям реальну мовну
практику для оволодіння й іноземними мовами», - відзначила Лілія Гриневич.
Нагадуємо, що 17-18 листопада Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич перебуває з робочою поїздкою на Закарпатті.