Міністерство
інфраструктури України пропонує внести зміни до Правил
перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом
України, якими вводиться нова класифікація пасажирських поїздів.
Потреба у
внесенні змін виникла у зв’язку з розробкою нової системи класифікації
пасажирських поїздів згідно з Указом Президента України «Про Національний план
дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних
реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка,
ефективна держава», а також із закупівлею нового рухомого складу у рамках підготовки до футбольного чемпіонату Європи 2012 року. Відтак залежно від маршрутної швидкості буде введена класифікація
пасажирських поїздів: денні поїзди – ІнтерСіті+ (ІС+), ІнтерСіті (ІС),
регіональний експрес (РЕ), регіональний поїзд (P), приміський поїзд (П), міський поїзд
(М) та нічні поїзди – нічний швидкісний експрес (НЕ), нічний швидкий (НШ), нічний
пасажирський (НП).
У проекті наказу
зазначені вимоги й до зовнішнього оформлення пасажирських поїздів. Так, на
вагони, які включені до складу поїзда, у визначених місцях наносяться піктограми для ідентифікації пасажирами типу поїзда,
категорії вагона та послуг, які надаються. Піктограмами
позначаються: місця для сидіння та клас вагона; спальні місця та категорія вагона;
місця для пасажирів з дітьми; заборона паління; вагон-ресторан; вагон-бар;
кондиціювання повітря; вагон з місцями для перевезення велосипедів; вагон з
купе для перевезення пасажирів-інвалідів; вагон з наданням послуг WiFi.
Також у змінах до
Правил прописано обов’язки провідників/стюардів
швидкісних пасажирських поїздів.
Зауваження і
пропозиції щодо зазначеного проекту приймаються протягом місяця на адресу
Укрзалізниці: 03680 м.Київ-150, вул. Тверська, 5, на
електронну адресу: cli1@lotus.uz.gov.ua , або до Державного комітету України з
питань регуляторної політики та підприємництва:
01011 м.Київ, вул. Арсенальна, 9/11.
Довідка
Інтерсіті+ (ІС+) - денний швидкісний поїзд, який курсує у прямому сполученні. Вимоги:
маршрутна швидкість 90 км/год і більше при допустимій швидкості до 200 км/год,
вагони з місцями для сидіння 1-го та
2-го класу.
Інтерсіті (ІС) – денний швидкісний поїзд, який курсує у прямому сполученні. Вимоги:
маршрутна швидкість 80 км/год і більше при допустимій швидкості до 160 км/год,
вагони з місцями для сидіння 1-го та 2-го класу з можливим включенням вагонів
3-го класу.
Приміський поїзд
(П) – поїзд, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів та ручної поклажі (багажу) у приміському сполученні.
Міський поїзд (М)
– поїзд, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів та ручної поклажі (багажу) у міському сполученні з
визначеною кількістю місць для сидіння.
Регіональний експрес (РЕ) – денний швидкісний поїзд, який курсує в прямому
та місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 70 км/год і більше при допустимій швидкості до 140 км/год,
вагони з місцями для сидіння 2-го та 3-го класу з можливим включенням вагонів
1-го класу.
Регіональний
поїзд (P) – денний швидкий поїзд, який курсує в прямому та
місцевому сполученні. Вимоги:
маршрутна швидкість 50 км/год і більше при допустимій швидкості до 140 км/год,
вагони з місцями для сидіння 2-го та 3-го класу.
Нічний експрес
(НЕ) – нічний швидкісний поїзд, який курсує в прямому та місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна
швидкість 70 км/год і більше при допустимій швидкості до 200 км/год, вагони РІЦ,СВ та купейні.
Нічний швидкий
(НШ) – нічний швидкий поїзд, який курсує у прямому та
місцевому сполученні. Вимоги:
маршрутна швидкість 50 км/год і більше при допустимій швидкості до 140 км/год,
вагони СВ, купейні
та плацкартні.
Нічний пасажирський (НП) – нічний поїзд, який курсує у прямому та місцевому сполученні. Вимоги: допустима
швидкость до 140 км/год, вагони купейні та плацкартні з можливим включенням вагонів
СВ.
Наразі на
залізницях України діють Правила перевезення пасажирів,
багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом
України, затверджені наказом Мінтрансзв’язку від 27.12.2006 № 1196.