Провідні світові консультанти впроваджуватимуть кращі практики концесій в українських морських портах
10.12.2012 | 17:24
Прес-служба Міністерства інфраструктури
 

Мінінфраструктури продовжує вивчати та аналізувати міжнародний досвід організації державно-приватного партнерства, зокрема впровадження у портах концесійної моделі. Адже вивчення кращих світових практик є частиною програми відомства, яка спрямована на створення в Україні максимально сприятливих умов залучення у портову галузь приватних інвесторів та як результат – підвищення конкурентоспроможності держави у цій сфері. Відтак, 5-7 грудня в Мінінфраструктури було організовано навчальний семінар «Інвестиції та державно-приватне партнерство в портовій галузі» за участю провідної міжнародної консалтингової компанії PortFinanceInternational. Серед учасників семінару – керівники та фахівці департаментів Міністерства, які безпосередньо займатимуться розробкою та впровадженням концесійного механізму в Україні, а також представники портів України.

Упродовж трьох днів учасники знайомилися з досвідом роботи за концесійними проектами у провідних європейських країнах: Бельгії, Голландії, Англії, – починаючи від обраної стратегії та законодавчого підґрунтя до підготовки конкурсів та укладення договорів.

Зокрема, слухачів знайомили зі структурою управління успішними портами світу, сторонами та ролями у портовому господарстві. Досвідчені викладачі (міжнародна  консалтингова компанія, що спеціалізується на стратегічному та фінансовому консалтингу в морському та транспортному секторах Maritime&TransportBusinessSolutions (MTBS)) розповіли про факти та тенденції розвитку портового господарства та загальні проблеми міжнародних портів. Окремими блоками розглянуто фінансову складову роботи порту, зокрема фінансовий аналіз інвестицій у портову інфраструктуру, норми прибутковості, вартість капіталу, принципи створення вартості, аналіз грошового потоку, фінансове управління портом, моделі оцінки вартості портів, капіталовкладення тощо.

Окремий модуль було присвячено концесійним договорам та процедурам. Учасники розглянули найкращі практики на конкретних прикладах працюючих у світі портів з державною та приватною участю. Така модель буде прийнята і в Україні, де на території порту після проведення концесійних конкурсів працюватимуть приватні оператори.

Окрему увагу лектори приділили обов'язкам сторін договору, варіантам концесійних договорів, процесам підготовки та укладення концесійних угод. Розглянуто форми договорів між управлінням порту та терміналами, а також основні стратегічні моделі роботи портів y нових умовах.

Як відзначають фахівці галузі, роль проведеного семінару важко переоцінити, адже для забезпечення в Україні ефективного розвитку портового господарства «не варто винаходити велосипед, необхідно просто вивчити існуючий успішний досвід інших країн та адаптувати його до  українських реалій».

«Та тематика, яку ми у рамках семінару обговорювали, пов'язана з діями Міністерства щодо виконання Закону «Про морські порти України» та відповідної постанови Уряду, яка розширила перелік об’єктів державної власності, що можуть передаватися у концесію, включивши у нього морські порти. І якраз та методологія, що була висвітлена у семінарі, може стати у нагоді та бути врахована при роботі комісії Мінінфраструктури з підготовки наших об'єктів до концесії. Тож це є великим успіхом, що Міністерству вдалося залучити найкращих y світі фахівців y портовій галузі для перейняття досвіду саме на початку концесійних процесів в Україні», – розповів директор департаменту державної політики у галузі морського та річкового транспорту Володимир Севрюков.

Висвітлено у семінарі і багато питань, що стосуються підготовки необхідної нормативно-правової бази для реалізації у портах проектів державно-приватного партнерства. Так, як відзначила директор Департаменту правового забезпечення Мінінфраструктури Ліна Тарасова: «Я отримала дуже багато корисної інформації, адже йшлося про правові аспекти, які на сьогодні впроваджуються в інших морських державах I для яких концесія є основною правовою формою відносин між державою і бізнесом. Той обсяг роботи, який нам належить виконати, – величезний та водночас цікавий. Адже необхідно змінити велику кількість законодавчої бази, розробити нові документи відповідно до специфіки концесій в портах. Я впевнена, що у нас вистачить сил і кваліфікації втілити це в життя – щоб наша країна була на відповідному світовому рівні і набула привабливості з точки зору з розвиненим морським транспортом».

Для того ж, щоб в українських портах державно-приватне партнерство було організовано та працювало максимально ефективно Мінінфраструктури разом з фахівцями портів продовжить вивчати міжнародний досвід та втілювати в українській практиці його найкращі досягнення – звичайно ж з урахуванням саме української специфіки та особливостей функціонування морських портів.

Довідка

Партнерами курсу виступили компанії, які вже заявили про себе як потенційні інвестори y портову галузь, а також великі вантажовідправники – RoyalCaribbeanInt., ГПКУкраїна, Бруклін-Київ, Портінвест та Донецьксталь .

MTBS проводить аналогічні тренінги в багатьох країнах –європейських, азійських, а також країнах пострадянського простору. Вони розраховані в основному на представників державних структур та керівників портових адміністрацій.

 

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=245865119