Прийнято низку рішень, що покращать показники роботи підприємств морегосподарського комплексу Придунав'я
29.03.2013 | 15:32
Прес-служба Міністерства інфраструктури
 

Для забезпечення стабільної роботи морегосподарського комплексу Дунайського регіону реалізується комплекс заходів. Як розповів заступник Міністра інфраструктури Дмитро Демидович на прес-конференції у Одесі 28 березня 2013 року, місяць тому відбулося засідання Координаційної ради Придунав’я, на якому прийнято низку рішень, що дозволять найближчим часом покращити ситуацію.

«Перше – Міністерство інфраструктури прийняло рішення про введення певних преференцій для Дунайського регіону. Перш за все, ми вводимо знижки до акордних ставок у порту Ізмаїл та в порту Рені в частині певних товарних позицій, таких як металопродукція, хімія тощо», – розповів Дмитро Демидович.

За його словами, цей крок на практиці дозволить залучити в Ізмаїльський порт додатковий вантажопотік металопродукції. «Керівник порту наразі проводить відповідні переговори з Алчевським меткомбінатом, додатковий вантажопотік буде складати 20-25 тис. тонн на місяць. А металопродукція – досить високотарифних вантаж, перевалка якого дає певну фінансову віддачу», – зазначив Дмитро Демидович.

Крім того, як розповів заступник Міністра інфраструктури, на Координаційній раді було прийнято ще одне стратегічне рішення. «Наразі розробляється Постанова Уряду щодо введення додаткових преференцій для регіону в частині тарифних ставок по залізниці та в частині ставок по портовим зборам. Ми бачимо, що цей крок поліпшить конкурентоспроможність регіону та стан портів, що там знаходяться», - сказав він.

Дмитро Демидович розповів, що за результатами роботи у січні-березні Ізмаїльський порт вийшов на той місячний обсяг вантажопереробки, який дозволяє підприємству вийти з мінусових показників. Це є міцною гарантією збереження трудового колективу порту та соціальних стандартів працівників.

Як зазначив Голова Профспілки робітників морського транспорту України (ПРМТУ) Михайло Кірєєв, ситуація в Ізмаїльському порту знаходиться на постійному контролі ПРМТУ. «Як відомо, Міністр інфраструктури Володимир Козак наклав мораторій на будь-які скорочення в усіх портах України. Після того, як в минулому році Ізмаїльський порт був вимушений скоротити витрати на адміністративний апарат, з початку 2013 року жоден докер в порту не залишився без роботи.

Що стосується стану та перспектив порту Рені, заступник Міністра інфраструктури Дмитро Демидович зауважив, що Рені зараз виходить на ті обсяги, які дозволять підприємству більш-менш стабільно вести господарську діяльність.

У той же час, як зазначає заступник Міністра інфраструктури, новий поштовх у забезпеченні ефективного розвитку портів України, як великих та успішних, так і тих, які наразі працюють менш ефективно та демонструють нижчі виробничі показники, має надати реформа галузі, яка реалізуються сьогодні.

 «Ми не робимо винятку по жодному порту. Портова реформа стосується в цілому галузі і кожного державного порту як представника цієї галузі. Основна ідея реформи – залучення приватних інвесторів, у тому числі і для тих портів, які сьогодні менш ефективні з фінансової точки зору і з точки зору виробничих можливостей. Реформа для них також буде в значній мірі корисна»,– заступник Міністра.

Дмитро Демидович висловив переконання, що і порти Дунайського регіону будуть цікавими для потенційних інвесторів.

 «Я думаю, що знайдуться інвестори, які будуть дивитися в бік цих підприємств. Нехай це не перспектива завтрашнього дня, нехай це буде післязавтра, але я вважаю, знайдуться інвестори, які захочуть пов'язати свій бізнес з Дунайським регіоном» – зауважив він.

Аналогічної думки щодо важливості реформ у першу чергу для портів, які наразі мають певні труднощі у розвитку і в.о. голови Адміністрації морських портів України, начальник Одеського порту Юрій Васьков: «Я наполягаю на тому, що такий інвестиційний підхід більше необхідний таким портам, які сьогодні переживають кризу, ніж портам Миколаїв, Одеса, Южний. Я абсолютно впевнений, що, якби 20 років тому в Ренійському порту здійснилася та реформа, яка відбулася в Одеському, то проблема румунського порту Джурджулешти (одного з конкурентів українських придунайських портів) не існувала б взагалі. Якщо б в ті часи віддали бізнесменам у спільну діяльність управління частину Ренійського порту, там би вже були побудовані елеватори, перевалювали б контейнери і т.д.».

«По суті ми хочемо побудувати роботу так, як вона побудована в Одеському порту. У цьому порту є дуже хороший приклад державно-приватного партнерства - будівництво «Карантинного молу». Ми хочемо побудувати такі ж відносини по суті, але за формою, яка прописана в Законі про морські порти. Якщо бізнес працював в Одеському порту історично і на сьогодні є 14 великих стивідорних компаній, які вклали значні інвестиції в розвиток порту, а значить і в розвиток регіону і в Одеському порту значно вищі заробітні плати, то чому такі ж відносини з такою ж користю для людей і для регіону не можна впровадити і у всіх інших портах? Але формою треба скористатися тією, яку нам дає Закон про морські порти. Закон систематизує юридичну можливість приходу інвесторів в держпідприємства морської галузі», – сказав Дмитро Демидович.

Нагадаємо, Одеський порт вже давно працює з приватними інвесторами, реалізовуючи масштабні проекти модернізації та розвитку. Крім того, на сьогодні на території порту працює низка стивідорних компаній, які мають свій вантаж, а відтак порт забезпечено стабільною роботою.

 

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=246204337