В Україні залишилося ліквідувати ямковість на 7% доріг
11.07.2013 | 17:50
ПРЕС-СЛУЖБА ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ
 

Дорожні служби відремонтували ямковим ремонтом 60,1 тис. км доріг загального користування (93% покриття). Ремонтні роботи завершено на всіх дорогах державного значення, окрім Львівської області та окремих ділянок у Чернівецькій, Івано-Франківській та Закарпатській областях.

Про це на прес-конференції в Укрінформі повідомив голова Державної служби автомобільних доріг України («Укравтодор») Євген Прусенко.

За його словами, мережа українських доріг побудована 40-50 років тому. Багато магістралей вже відпрацювали нормативний термін і потребують капітального ремонту або реконструкції.

«З кожним роком дорожнє покриття все більше зношується. У порівнянні з 2012 роком площа ямковості зросла практично вдвічі - з 3,2 млн кв.м. до 5,3 млн кв.м. Руйнування доріг не припиняється. Багато доріг ямковий ремонт вже не врятує. Необхідно робити, як мінімум, середній поточний ремонт або ж капітальний. Президент Віктор Янукович днями дав розпорядження Кабінету міністрів забезпечити стабільне фінансування ремонтних робіт, а також створити державний Дорожній фонд у рамках держбюджету на наступний рік. Відмінною особливістю фонду буде його «захищеність». Тобто кошти фонду можуть бути використані тільки на дорожні роботи», - сказав Євген Прусенко.

Голова «Укравтодору» акцентував увагу на тому, що статистичні дані відносно ремонту дорожнього покриття (на сьогоднішній день - 93% покриття) означають лише ліквідацію руйнувань (ям, напливів, колійності). Саме з цієї причини, вважає Євген Прусенко, водії вважають сумнівними ремонтні підсумки автодорожників.

«За якістю дорожнього покриття, за його рівністю, більше 53% наших доріг не відповідають сучасним вимогам. Ми ліквідуємо ямковість, інші небезпечні руйнування та деформації. Але для того, щоб привести дороги в той стан, який очікують українці, необхідно провести на 90% доріг капремонт, вартість якого, на прикладі відремонтованої траси Київ-Житомир, становить близько 20 млн грн. за один кілометр. Капремонту сьогодні потребує 145 тис. українських доріг. За всі роки незалежності зараз стан наших доріг дійсно найважчий. Частина доріг не ремонтувалася по 2-3 міжремонтні терміни (30-40 років). Щоб привести мережу в нормальний стан, необхідно вийти на нормативні міжремонтні терміни. Тобто кожна дорога повинна капітально ремонтуватися один раз на 12-15 років. У перерахунку на річні обсяги - це близько 15 тис. км, які необхідно ремонтувати щороку», - підкреслив Євген Прусенко.

Голова «Укратводору» акцентував увагу на проведенні комплексної реформи галузі з розподілом відповідальності. Мережа місцевих доріг (117 тис. км), за його словами, до кінця року буде передана у ведення місцевих органів влади, що дозволить оптимізувати щорічні ремонтні роботи. За «Укравтодором» залишаться дороги державного значення (52 тис. км.).

«Фінансування місцевих доріг після проведення реформи здійснюватиметься за новою Методикою, розробленою Мінінфраструктури та Мінфіном та зареєстрованої в Мін'юсті. Співвідношення складе 31% до 69% - на місцеві і дороги державного значення відповідно. Кошти будуть розподілятися пропорційно в залежності від ряду факторів. У першу чергу враховується протяжність, категорійність (кількість смуг), інтенсивність руху. У перспективі будуть включені і деякі виняткові фактори - особливості географії (гірські дороги), наявність ділянок з ґрунтовими зсувами тощо», - сказав Євген Прусенко.

Голова «Укравтодору» відзначив необхідність поступово збільшувати фінансування дорожньої галузі. За його словами, у сусідній Росії вже вийшли на рівень фінансування, який в 2017 році дозволить Росавтодору вийти на нормативні міжремонтні терміни. Однак, для цього в РФ вже сьогодні на федеральні дороги закладено 470 млрд рублів. У перерахунку на 1 кілометр - це майже в 10 разів більше, ніж в Україні.

 

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=246512535