Укрзалізниця розширює можливості електронного квитка на залізничному транспорті
23.07.2013 | 16:06
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту
 

З 23 липня електронні посадочні документи, які діють на  швидкісні поїзди Інтерсіті + і поїзд №37/38 Київ – Донецьк, набули статусу розрахункового документа (фіскального чека). Завдяки цьому електронні квитки стали легітимні для звітності і віднині немає потреби друкувати їх ще й на діючих бланках проїзних документів. Про це у ході брифінгу повідомив заступник генерального директора Укрзалізниці Павло Чекалов.

«Пасажир і раніше міг самостійно роздрукувати проїздний документ на поїзди категорі Інтерсіті+ і поїзд №37/38 Київ – Донецьк та здійснити посадку без звернення до залізничної каси, але цей документ раніше не мав статусу розрахункового документа. Ми паралельно роздруковували проїзні документи на бланку і видавали їх пасажиру. Починаючи із сьогоднішнього дня на вищезазначені поїзди ми ввели електронний посадочний документ, який є одночасно і фіксальним та звітним», – зазначив Павло Чекалов.

Він зазначив, що для врегулювання нормативно-правової бази щодо статусу електронних квитків підписано спільний наказ Міністерства інфраструктури України та  Міністерства доходів і зборів України «Про затвердження Порядку оформлення розрахункових та звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті», який набрав чинності з 9 липня 2013 року.

«Тепер пасажири поїздів Інтерсіті + і поїзда №38 Київ – Донецьк не будуть отримувати квитки, роздруковані на бланках встановленого зразка, оскільки електронні посадочні документи набули статусу розрахункового документа (фіскального чека). Наприклад, самостійно роздрукованим електронним квитком можна звітувати про відрядження у бухгалтерії», - зазначив Павло Чекалов.

Заступник генерального директора Укрзалізниці нагадав, що пасажири, які через Інтернет на сайті http://booking.uz.gov.ua оформили квитки на поїзд Інтерсіті + чи №38 Київ - Донецьк, не звертаються до каси для роздруківки електронного квитка на бланку діючих проїзних документів, а з паперовою роздруківкою, зробленою самостійно, здійснюють посадку в поїзд. При купівлі квитків через Інтернет необхідно обов'язково вказувати прізвище та ім'я пасажира, який здійснюватиме поїздку.

«За 1 годину до відправлення поїзда з початкової станції продаж електронних квитків на сайті Укрзалізниці припиняється. У цей період (за годину до відправлення) квитки доступні для придбання у залізничних касах. Після закінчення 45-ї дати з моменту відкриття попереднього продажу квитків це обмеження буде знято», - повідомив заступник генерального директора Укрзалізниці.

Павло Чекалов зазначив, що електронні квитки впроваджуються у кілька етапів, поступово кількість поїздів, на які буде розповсюджено технологію, збільшуватиметься, а також розширюватимуться технічні можливості роботи квиткових кас. До кінця 2013 року електронні квитки будуть впроваджені на усі поїзди внутрішнього сполучення - близько 120 пар.

Перевірка електронних квитків здійснюється шляхом зчитування з посадочного документа відповідного коду спеціальним пристроєм - мобільним терміналом контролю документів (МТКД). Цей прилад отримує в он-лайн режимі із системи продажу квитків інформацію про оформлені електронні документи, зайняті місця у вагоні поїзда із зазначенням місця, прізвища та імені пасажира, а також станції призначення.

Довідково

Електронні посадочні документи експериментально впроваджені на поїзди категорії Інтерсіті+ та поїзд №37/38 Київ – Донецьк з початку лютого поточного року. З початку дії послуги на вищезазначені поїзди реалізовано понад  59,3 тис. електронних проїзних документів.

Послугу бронювання і продажу квитків на поїзди через мережу Інтернет залізничники запропонували пасажирам у 2008 році. За весь період її дії вже продано через Інтернет близько 5,5 млн. залізничних квитків.

За перше півріччя 2013 через Інтернет оформлено близько 2 млн. квитків, що в 2,5 раза більше, ніж за відповідний період 2012 року.

Через мережу Інтернет у 2013 році пасажири оформляють майже 8% залізничних квитків від загального продажу, тоді як за увесь попередній рік – 3,4%. Зокрема, протягом 2009 року пасажирами було придбано через мережу Інтернет близько 83,5 тис. квитків, у 2010-му – 132,5 тис., у 2011-му – 693,9 тис., у 2012-му – 2,1 млн квитків.

При оформленні квитків через Інтернет комісійний збір складає 11,5 грн., що на 1 грн. менше, ніж у квитковій касі.

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=246539966