У 2014 році Укрзалізниця почне розбудову найкоротшого електрифікованого ходу до портів Чорного моря
25.10.2013 | 10:35
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту
 

Укрзалізниця удосконалює залізничну інфраструктуру для збільшення пропускної здатності дільниць, підвищення вантажо- та пасажиропотоку і зменшення витрат на перевезення. У 2014 році розпочнеться електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв.  Це найкоротший хід для перевезення вантажів на порти Миколаївського та Одеського регіонів.

Укрзалізниця закінчує проектні роботи з електрифікації напрямку Долинська – Миколаїв (148 км). Створення електрифікованого ходу сприятиме розвитку вантажних перевезень, у тому числі транзитних. Зокрема, цим маршрутом перевозитимуться вантажі, які прямують з Російської Федерації до чорноморських портів. Сюди планують спрямувати частину поїздів із перевантаженого напрямку Знам’янка – Помічна – Колосівка.

У ході електрифікації здійснюватиметься переоснащення напрямку новими сучасними пристроями, обладнанням та системами.

Планується укласти другі колії, збудувати контактну мережу, збудувати 3 нові тягові підстанції та реконструювати існуючі . «На напрямку потрібно відкрити п’ять підрозділів електропостачання. Лише у підрозділах електропостачання залізниць ми створимо близько 200 нових робочих місць в регіоні», – повідомив  начальник головного управління електрифікації та електропостачання Укрзалізниці Віталій Максимчук.

Також будуть модернізовані пристрої автоматики і зв’язку. «Будуть впроваджені сучасні мікропроцесорні системи забезпечення безпеки та регулювання руху поїздів, які порівняно з релейними системами залізничної автоматики мають більші функціональні можливості та є ефективнішими в експлуатації», – розповів начальник головного управління автоматики, телемеханіки та зв’язку Володимир Басов.

Роботи з удосконалення залізничної інфраструктури стимулюватимуть суміжні галузі, оскільки використовуватиметься 99% обладнання та матеріалів вітчизняного виробництва. Електрифікація  напрямку сприятиме збереженню робочих місць і створенню нових на вітчизняних підприємствах-виробниках. Окрім того, після введення в експлуатацію електрифікованої ділянки буде збільшено штат обслуговуючого персоналу дистанцій колії, електрифікації та електропостачання, сигналізації та зв’язку Одеської залізниці.

Завдяки електрифікації швидкість руху вантажних поїздів на дільниці збільшиться на 20 – 25%, скоротиться час доставки вантажів. Електрифікація дасть змогу запропонувати вантажовідправникам більш вигідне транспортування, у тому числі і за рахунок зменшення  собівартості перевезень, яка на 55-60% нижча, ніж на теплотязі.  Переведення напрямку на електротягу дозволить залізниці скоротити споживання дизпалива у 3,7 рази. До того ж використання електровозів замість тепловозів дасть можливість відправляти великовагові поїзди із максимально допустимою кількістю вагонів і більш потужними локомотивами.

Збільшення протяжності електрифікованих дільниць дозволить покращити техніко-економічні показники діяльності залізничного транспорту та підвищити його конкурентоспроможність. До того ж це сприятиме підвищенню рівня екологічної безпеки у Миколаївській та Кіровоградській областях, оскільки у рази зменшаться шкідливі викиди в атмосферу.

Напрямок Долинська – Миколаїв задіяний не лише для вантажних, а й пасажирських перевезень. На дільниці курсує 20 пар вантажних, 24 пасажирських  та 3 приміські поїзди.

У перспективі залізничники планують збільшити полігон дільниць на електротязі від Миколаєва до Колосівки та у напрямку Херсон – Вадим – Джанкой, таким чином буде створено великий електрифікований хід на Крим.

Довідково

Нині експлуатаційна мережа залізниць України – це майже 22 тис. км колій, з яких електрифіковано 47,4%.

Електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка  є одним із важливих заходів, визначених «Державною програмою активізації розвитку економіки на 2013-2014 рр.», яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України №187 27 лютого поточного року. Зазначена Програма передбачає розвиток транспортного сектору, впровадження нових підходів до модернізації пріоритетних галузей національної економіки для базових галузей, до яких належить залізничний транспорт.

 

 

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=246795153