Андрій Пивоварський: "Додаткові кошти, отримані Укрзалізницею, повернуться у промисловість України"
30.11.2015 | 14:44
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
 

Додаткові кошти, отримані Укрзалізницею, повернуться у промисловість України. На цьому наголосив Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський під час круглого столу «Інвестування у залізничну галузь» з членами Американської торговельної палати, в якому також взяв участь  Перший заступник Міністра Володимир Шульмейстер. У ході цієї зустрічі відбулася дискусія про можливі обсяги та умови інвестицій у залізничну сферу.

На початку зустрічі Володимир Шульмейстер поділився з представниками бізнесу інформацією про те, яким чином Міністерство передбачає залучити кошти у розвиток галузі. «Залізниця переживала недофінансування і недоінвестування протягом останніх 20 років. У результаті країна має застарілу та замортизовану інфраструктуру, на відновлення якої потрібні чималі капіталовкладення. Одне з джерел для цього – внутрішні ресурси, які ми знаходимо завдяки реформі. У ПАТ «УЗ», яке створене в результаті корпоратизації, особлива увага приділятиметься інвестиціям в інфраструктуру і рухомий склад», - підкреслив Володимир Шульмейстер.

Інвестиції ззовні, як зазначив Перший заступник Міністра, стануть можливими після прийняття законопроекту «Про залізничний транспорт», який лібералізує ринок залізничних перевезень і створить умови для капіталовкладень з боку бізнесу. Це стане можливим у тому числі за рахунок змін у системі тарифоутворення, яка стане більш прозорою і зрозумілою. Розділення тарифу на тягову, вагонну та інфраструктурну складові, з яких лише остання буде регульованою, а перші дві – ринковими, зробить економічно вигідною появу на залізниці приватних перевізників, які інвестуватимуть у локомотиви і вагонні парки.

Один з учасників круглого столу – представник аграрного бізнесу – повідомив, що його компанія вітає законопроект, адже дуже зацікавлена у придбанні власного рухомого складу і готова брати участь у відповідних пілотних проектах, ініційованих Міністерством.

Також під час обговорення піднімалося питання поступового вирівнювання тарифів на перевезення та їх підвищення. Особливо чутливим це питання було для представників металургійної галузі.

 

Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський пояснив присутнім, що додатковий дохід Укрзалізниці піде на користь промисловості країни. «У фінансовому плані підприємства на 2016 рік разом із збільшенням доходів закладені і значно більші капітальні інвестиції. Укрзалізниця оновлюватиме інфраструктуру та рухомий склад. Хто здобуде замовлення на рейки, на колісні пари та інші складові, на нові вагони та локомотиви? У першу чергу українські виробники і найбільше це відчує саме металургійна промисловість. Кошти, витрачені на перевезення, зроблять коло і повернуться у вигляді замовлень, роботи, а отже і зарплати для працівників. Залізниця стане рушійною силою для запуску цілої галузі», - додав він.

 

Довідково

Реформа залізничної галузі – один з пріоритетних напрямків роботи Міністерства інфраструктури. Головною метою змін є лібералізація ринку залізничних перевезень та запровадження ринкової моделі функціонування галузі. Міністерство розробило проект Закону «Про залізничний транспорт», який впровадить новий підхід до організації перевезень: лібералізує ринок залізничних перевезень, кардинально змінить принципи тарифоутворення, введе поняття соціальних перевезень. Ці заходи сприятимуть розвитку конкуренції та покращенню інвестиційної привабливості галузі. Наразі законопроект знаходиться на розгляді Кабінету Міністрів.

Також 21 жовтня відбулася реєстрація публічного акціонерного товариства «Українська залізниця», 100% акцій якого належатимуть державі. Уряд уже затвердив Статут публічного акціонерного товариства, який змінить модель керівництва підприємством з одноосібної на колегіальну. Створення ПАТ покликане розділити державну та бізнесову функції, які досі поєднувала «Укрзалізниця». Функції державного управління відійдуть до новостворених державних структур – Агентства залізничного транспорту, а також Нацкомісії з регулювання у сфері транспорту (НКРТ), яка відповідатиме за тарифоутворення. «Укрзалізниця» здійснюватиме бізнес-функцію. Такий підхід підвищить ефективність управлінських процесів та приведе їх у відповідність до європейського зразка.

 

 

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=248667254