Олег Дерев'янко: Завдання Міністерства - створити умови для навчання упродовж усього життя, престижності та привабливості професії учителя, а також взаємодії освіти і бізнесу
22.12.2015 | 20:08
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
 

22 грудня 2015 року в Українському кризовому медіа-центрі відбувся брифінг «Освіта майбутнього: як її створити в Україні?». 

У заході взяли участь заступник Міністра освіти і науки - керівник апарату Олег Дерев’янко, директор Інституту модернізації змісту освіти Наталія Вяткіна, координатор соціального проекту «Академія навичок» Марія Богуслав.

Під час брифінгу Олег Дерев’янко презентував бачення нової школи в контексті освіти майбутнього. За словами заступника Міністра слід виділити чотири складові нової школи: програми; підготовлені та перенавчені вчителі; нова матеріально-технічна база; нова система управління освітою, зокрема,  децентралізація, а також створення опорних шкіл, які оснащені найсучаснішими лабораторіями та обладнанням.

Як повідомив Олег Дерев’янко, зміст сучасної навчальної програми має включати чотири елементи грамотності: фінансову, цифрову, громадянську, глобальну. Заступник Міністра вважає, що для української освіти має бути розроблена власна модель управління освітою, але при цьому необхідно враховувати світовий досвід. «Людина в ХХІ столітті повинна мислити креативно та творчо, володіти навичками комунікації, а також вміти грамотно донести свою думку іншим»,- зауважив заступник Міністра.

Олег Дерев’янко повідомив про основні завдання, які стоять перед Міністерством освіти і науки у контексті освіти майбутнього. Зокрема, серед них створення соціальних ліфтів, умов для навчання людей упродовж усього життя, престижності та привабливості професії учителя, взаємодії держави, освіти і бізнесу.

За словами директора Інституту модернізації змісту освіти Наталії Вяткіної сучасна освіта має підготувати дитину до життя, праці та забезпечити її становлення як громадянської особистості. «Ми знаходимось на шляху до того, щоб змінювати освіту та зробити її сучасною, а також вона повинна відповідати нашим завданням», - підкреслила директор Інституту модернізації змісту освіти. За її словами, зміни в освіті повинні відбуватись навколо дитини та вчителя. 

Наталія Вяткіна розповіла про діяльність новоствореного Інституту модернізації змісту освіти. Директор повідомила, що в установі працюють люди, які виконують завдання у сфері інформальної та неформальної освіти, STEM освіти, сприянні вивченню іноземних мов, національних меншин тощо.

Як підкреслив Олег Дерев’янко, сьогодні Міністерство освіти і науки та Інститут модернізації змісту освіти є підтримкою для інноваційних проектів та поштовхом для нових ідей у реформуванні системи освіти.

Так, МОН підтримує соціальний проект «Академія навичок». Координатор цього проекту Марія Богуслав розповіла про створену освітню програму щодо громадянської освіти. За її словами, програма представляє собою он-лайн платформу, он-лайн відео лекції та он-лайн тести від кращих експертів громадянського суспільства. «Ми зробили соціологічне опитування: запитали людей чого їм не вистачає в освіті, і чого нового вони хочуть від неї отримати», - додала Марія Богуслав. Вона повідомила, що 98% респондентів відповіли, що потребують додаткових навичок – фінансової грамотності, психологічні навички, позитивне мислення, стратегічне планування. Під час аналізу 40 он-лайн освітніх проектів за своєю унікальністю було виокремлено «Академію навичок». Цей проект містить не тільки он-лайн лекції та тести, а й систему рейтингу найбільш активних громадян, студентів, школярів або вчителів. «Тобто ми можемо відслідкувати тих людей, які прагнуть самонавчатися», - підбила підсумки координатор проекту.

 

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=248725761