У Києві відбувся вечір пам'яті Юрія Іллєнка та показ стрічки "Молитва за гетьмана Мазепу. Нова версія"
09.06.2016 | 10:54
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
 

У столичному кінотеатрі «Київська Русь» відбувся вечір пам’яті видатного українського кіномитця Юрія Іллєнка та показ його останнього фільму «Молитва за гетьмана Мазепу. Нова версія». Захід відбувся у  рамках ретроспективи до 80-ліття від дня народження видатного митця.

«Українська земля – багата та щедра на таланти, а надто – мистецькі таланти. Внесок багатьох таких людей у розвиток українського мистецтва – безмірний. Один з яскравих прикладів – Юрій Іллєнко. Його роботи свого часу стали справжньою революцією та досі є прикладом до наслідування нинішнього покоління кіномитців», – сказав Міністр культури України Євген Нищук. Він додав, що аби продовжувати традиції вітчизняної кіношколи, необхідно пам’ятати і шанувати внесок кожного – режисера, оператора, актора –  трансформувати їх досвід у нових роботах, і, як колись Юрій Іллєнко, не боятися експериментувати та шукати і досягати бажаного результату.

Стрічка «Молитва за гетьмана Мазепу» – це фантасмагоричні сни історії про кривавий бенкет трьох великих примар Європейської культури – Петра І, Карла ХІІ та Гетьмана України Івана Мазепи на полі Полтавської битви 1709 року. Сліпучі візії Любові, Смерті та Анафеми Мазепи, що назавжди змінили історію Східної Європи. У головних ролях у фільмі знялися Богдан Ступка, Людмила Єфименко, В'ячеслав Довженко, Віктор Демерташ, Катерина Лисовенко, Пилип Іллєнко, Сергій Марченко, Марина Петренко, Сергій Романюк та інші.

Фільм створювався на Національній кіностудії художніх фільмів ім. О.Довженка у 2002 році, але так і не був завершений – не було створено сучасної звукової доріжки. Крім того, фільм не мав прокату (за незначним винятком) в Україні та за кордоном. Лише у 2008 році компанії «Іллєнко Фільм» вдалося отримати права на стрічку і взятися до створення нової його версії, а насправді – завершення. Саме тоді було створено нову звукову доріжку в форматі Surround 5.1., а сам фільм дещо скорочено. Однак скорочення не вплинули на творчу концепцію та художнє вирішення фільму.

Крім того, було додано закадровий коментар Юрія Іллєнка, який дає пояснення як щодо історичного контексту подій фільму, так і, певною мірою, щодо історії створення та існування власне самого фільму. Цей художній прийом, перетворив автора в одного з персонажів картини, що органічно зв'язалося із його появою в кадрі, а також зйомками «з рук», коли камера постійно бере участь у побудові мізансцени в якості учасника, а не просто "фіксатора".

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=249100079