Держпродспоживслужба: У боротьбі з тіньовою економікою необхідні спільні дії як бізнесу, так і влади
28.11.2016 | 12:43
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ БЕЗПЕЧНОСТІ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ ТА ЗАХИСТУ СПОЖИВАЧІВ
 

Питання детінізації економіки потребує комплексного підходу та спільних дій бізнесу і держави. Без поміркованих кроків і налагодження конструктивного діалогу між владою та суб’єктами господарювання будь-які рішення щодо виводу вітчизняної економіки з тіні будуть малоефективними. Про це заявила т.в.о заступника Голови Держпродспоживслужби Лілія Стиренко під час круглого столу «Рецепт детінізації економіки України у харчовому та нехарчовому секторах», організованого за сприяння Європейської Бізнес Асоціації.

За словами Лілії Стиренко, на даний час необхідно працювати над удосконаленням законодавчої бази, яка регламентує дії Держпродспоживслужби в сфері здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та ринкового нагляду.

«Так, наприклад, відкритим до обговорення залишаються питання проведення планових перевірок. Діючим законодавством передбачений механізм, відповідно до якого суб’єкт господарювання повинен бути попереджений про перевірку не пізніше, ніж за 10 днів. Ефективність таких заходів значно знижується, а відсутність фактору неочікуваності дозволяє операторам ринку приховувати недоліки ще до початку здійснення перевірки», - зауважила Лілія Стиренко.

За її словами, саме тому у боротьбі з тіньовою економікою та у напрацюванні механізмів вирішення зазначених проблемних важливе спільне розуміння проблеми як з боку бізнес-спільнот, так і владних структур.

Окремої уваги потребує і питання здійснення інтернет-торгівлі і ведення цього сегменту економіки з тіні. Придбання покупок через мережу інтернет набуває широкої популярності серед споживачів, однак це, у свою чергу, збільшило кількість випадків порушень суб'єктами господарювання прав споживачів. Реалізатори продукції часто пропонують товари неналежної якості, фальсифіковану чи контрабандну продукцію. 

«Зараз до нас надходить багато звернень від споживачів, які мали проблеми у придбаванні товарів харчової та нехарчової продукції через мережу інтернет. Але здійснення перевірок нашими органами у цьому напрямку часто є проблематичною через відсутність фактичної адреси суб’єкта господарювання чи зазначення місця його реєстрації. У таких випадках ми звертаємося до правоохоронних органів та Державної фіскальної служби для розслідування такого типу скарг на предмет шахрайства», - зазначила Лілія Стиренко.

За її словами, розуміння суб’єктами господарської діяльності прозорих правих ведення бізнесу - один з аспектів, що сприятиме детінізації економіки.

 

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=249531543