У сфері захисту прав споживачів важливо не допустити дилетантського підходу, - Лілія Стиренко
15.03.2017 | 09:56
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ БЕЗПЕЧНОСТІ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ ТА ЗАХИСТУ СПОЖИВАЧІВ
 

У сфері захисту прав споживачів побутує ілюзія простоти проблеми. Але спільне завдання держави та громадських організацій, які діють у цій сфері, не допустити дилетантського підходу - це небезпечно для держави і кожного нашого громадянина. На цьому наголосила т.в.о. заступника Голови Держпродспоживслужби Лілія Стиренко під час круглого столу «Реформування системи захисту прав споживачів: громадськість вимагає усунути деформації».

«Вирішувати проблеми необхідно в багатьох напрямках: юридичному, технічному, організаційному, управлінському тощо. Це засвідчує комплексність і складність питання. Тому спроби вирішити його односторонньо, враховуючи один, нехай і дуже важливий аспект, приречені на провал», - наголосила Лілія Стиренко.

За її словами, політика держави із захисту прав споживачів має базуватися на таких базових принципах як: баланс інтересів учасників ринкових відносин; обов’язкове врахування інтересів споживачів при прийнятті владних рішень; соціальний діалог між державою та громадськими організаціями споживачів; превентивність у побудові державної політики та діяльності у сфері захисту прав споживачів; поєднання зусиль урядових та громадських структур у створенні бар’єрів для нечесної підприємницької практики; прозорість та відкритість державної політики та відповідних дій щодо захисту прав споживачів; здорове споживання з урахуванням інтересів нинішніх та майбутніх поколінь.

«Тобто мова має йти про управління процесами, а не, як дехто пропонує, виключно про контроль, бо контроль призначений виключно для оцінки параметрів системи. За результатами контролю можна встановити, де в нас процес йде нормально, а де є збої. Однак сам по собі контроль не може змінити параметри системи. Для цього необхідна зовсім інша категорія дій – регулювання», - переконана т.в.о. заступника Голови та додала: лише за наявності та узгодженості цих двох складових можна говорити про управління процесами.

Що стосується безпосередньо контролю, то тут повинна мати місце поміркована комплексна багаторівнева система, наголосила Лілія Стиренко.

Саме тому, вважає вона, в Україні необхідно продовжувати створення державної системи захисту прав споживачів, чим і займається в межах наданих повноважень Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів: «Існує лише один цивілізований шлях розвитку – це еволюція, і його необхідно притримуватися».

При цьому, як зазначила т.в.о. заступника Голови, політику у цій сфері мають диктувати споживачі, а завдання держави почути, що їх турбує. Треба чітко розуміти, що головним арбітром щодо якості та безпеки продукції є не головний технолог або начальник відділу контролю готової продукції чи інший перевіряючий, а конкретний споживач.

«Якщо у маленької дитини після вживання продукції, яка має всі документи щодо якості та безпеки, з’явились болі у животі, молодій матусі все одно: на якій стадії ланцюжка виробництво-транспортування-зберігання-реалізація вийшов збій. Вона бачить перед собою хвору дитину та їй не до з’ясування відносин. Саме на цьому прикладі я хочу довести, що питання контролю виробництва та питання захисту прав споживачів це питання різного рівня складності та відповідальності», - підсумувала Лілія Стиренко.

 

 
« повернутись Постійна www-адреса статті:
http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=249813512